هشدار پلیس قم در خصوص سرقت از پارکینگ‌ آپارتمان‌ها

شهر بیست/ فرمانده انتظامی شهرستان قم نسبت‌به سرقت از پارکینگ‌ها و وسایل لابی آپارتمان‌ها هشدار داد و گفت: اين نوع سرقت‌ها بيشتر در زمانی رخ می‌دهد كه يكی از ساكنان ساختمان از خانه خارج می‌شود و درهای ورودی باز می‌ماند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هشدار پلیس قم در خصوص سرقت از پارکینگ‌ آپارتمان‌ها
شناسه : 25700 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرادحسین جعفریان درباره پیشگیری از سرقت، اظهار داشت: در بسیاری از جوامع انسانی، سرقت یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع جرائم را به خود اختصاص داده و هرکس ممکن است قربانی یک سرقت شود و به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا بود.

وی ادامه داد: رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموال مؤثر بوده و می تواند تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد.

این مقام انتظامی گفت: به دلیل اینکه اغلب شهروندان این روزهای کرونایی در خانه حضور دارند، سرقت از داخل منازل چندان اتفاق نمی‌افتد، اما گاهی شاهد وقوع سرقت از انبار آپارتمان‌ها، دستبرد به خودروها در پارکینگ، وسایل سالن ورودی ساختمان و سرقت از طبقات هستیم.

جعفریان با بیان اینکه این نوع سرقت‌ها بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که یکی از ساکنان ساختمان از خانه خارج می‌شود و درهای ورودی باز می‌ماند، افزود: سارقان از این فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان می‌شوند یا اینکه خودشان را مهمان یا مستأجر جدید معرفی می‌کنند.

وی اظهار داشت: حتی برخی از سارقان هنگامی که صاحبان منازل سوار بر خودرو از درهای پارکینگ خارج می شوند، در فرصتی که درهای در حال بسته شدن است وارد آن می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم برای پیشگیری سرقت از منزل و انباری ساختمان‌ها، گفت: لازم است شهروندان هنگام تردد، چه از پارکینگ و چه از درهای ورودی ساختمان، از بسته شدن آن مطمئن شوند. همچنین از ورود افراد غریبه جلوگیری کنند و در نهایت در مشاعات ساختمان از دوربین های مداربسته استفاده شود تا در صورت وقوع سرقت، ردیابی سارقان ممکن باشد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.