لزوم استفاده شهروندان از ظرفیتهای خدمات الکترونیکی سامانه «قمیار»
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با تشریح خدمات درگاه و پورتال شهرداری قم، اظهار داشت: در جهت ارتقای بستر جهت تربیت شهروند الکترونیک اقدامات خوبی انجامشده و شهرداری گامهای مهمی در خصوص هوشمند سازی و توسعه زیرساختهای لازم برای استفاده از خدمات الکترونیکی برداشته است.
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم افزود: شهروندان از طریق درگاه خدماتی الکترونیکی میتوانند از خدمات حوزه شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حملونقل، بازیافت، ترافیک و فرهنگی و اجتماعی بهرهمند شوند.
محمدحسینی با بیان اینکه پرتال شهرداری و درگاه فضای مجازی، خدمت محور است و شهروندان میتوانند با شهرداری در ارتباط باشند که دراینباره پنج درگاه عمده پیشبینیشده است، تصریح کرد: میز خدمت الکترونیکی قم یا قمیار یکی از خدمات مهم است که بر اساس دستورالعملهای سازمان بودجه و ریاست جمهوری تهیهشده است.
وی ادامه داد: قمیار همان فضایی گسترده ویژه خدمات الکترونیکی است و شهروندان میتوانند بدون مراجعه حضوری و در محیطی امن با روشهای آسان و سریع از خدمات و یا صدور مجوزی بهرهمند شوند.
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: از طریق سامانه قمیار میتوان بهراحتی از خدماتی همچون صدور پروانه در احداث بنا و ساختوساز، پروانه پایان کار، نقلوانتقال، درخواست از ۱۳۷، نصب بنر، ثبت امتیاز همیار پسماند و جستجوی درگذشتگان و امور مربوط به مدیریت شهری بهرهمند شد.
محمدحسینی ادامه داد: در جلسهای که در فرمانداری قمیار بهعنوان اپلیکیشن استانی انتخاب و قرار شد کلیه خدمات از این سامانه ارائهشده تا بتوانیم با ادارات دیگر نیز همکاری کنیم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 27 December , 2024