لزوم استفاده شهروندان از ظرفیت‌های خدمات الکترونیکی سامانه «قمیار»

شهر بیست/ رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم گفت: «قمیار» همان فضایی گسترده ویژه خدمات الکترونیکی است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و در محیطی امن با روش‌های آسان و سریع از خدمات و یا صدور مجوزی بهره‌مند شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم استفاده شهروندان از ظرفیت‌های خدمات الکترونیکی سامانه «قمیار»
شناسه : 25168 | انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با تشریح خدمات درگاه و پورتال شهرداری قم، اظهار داشت: در جهت ارتقای بستر جهت تربیت شهروند الکترونیک اقدامات خوبی انجام‌شده و شهرداری گام‌های مهمی در خصوص هوشمند سازی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خدمات الکترونیکی برداشته است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم افزود: شهروندان از طریق درگاه خدماتی الکترونیکی می‌توانند از خدمات حوزه شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حمل‌ونقل، بازیافت، ترافیک و فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

محمدحسینی با بیان اینکه پرتال شهرداری و درگاه فضای مجازی، خدمت محور است و شهروندان می‌توانند با شهرداری در ارتباط باشند که دراین‌باره پنج درگاه عمده پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: میز خدمت الکترونیکی قم یا قم‌یار یکی از خدمات مهم است که بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بودجه و ریاست جمهوری تهیه‌شده است.

وی ادامه داد: قم‌یار همان فضایی گسترده ویژه خدمات الکترونیکی است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و در محیطی امن با روش‌های آسان و سریع از خدمات و یا صدور مجوزی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: از طریق سامانه قمیار می‌توان به‌راحتی از خدماتی همچون صدور پروانه در احداث بنا و ساخت‌وساز، پروانه پایان کار، نقل‌وانتقال، درخواست از ۱۳۷، نصب بنر، ثبت امتیاز همیار پسماند و جستجوی درگذشتگان و امور مربوط به مدیریت شهری بهره‌مند شد.

محمدحسینی ادامه داد: در جلسه‌ای که در فرمانداری قم‌یار به‌عنوان اپلیکیشن استانی انتخاب و قرار شد کلیه خدمات از این سامانه ارائه‌شده تا بتوانیم با ادارات دیگر نیز همکاری کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.