مهارت بالای کشاورزان قمی در کشت طالبی

شهر بیست/ معاون سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به مهارت بالای کشاورزان قمی در کشت طالبی، گفت: کیفیت طالبی کشت شده در قم بسیار بالاست و این محصول بازار فروش خوبی در خود استان و سایر مناطق کشور دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهارت بالای کشاورزان قمی در کشت طالبی
شناسه : 24811 | انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمد علی سلامی گفت:‌ طالبی از جمله صیفی‌جاتی است که کشاورزان قمی در تولید آن مهارت بالایی دارند و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت این محصول است. 

وی افزود: به طور میانگین از هر هکتار زمین زیر کشت طالبی در قم حدود ۲۸ تن محصول برداشت می‌شود که با حساب میزان طالبی تولید شده در استان ۳۳هزار و ۶۰۰ تن خواهد بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ بهره بردار در زمینه تولید طالبی در قم فعالیت دارند،‌ افزود: کیفیت طالبی کشت شده در قم بسیار بالاست و این محصول بازار فروش خوبی در خود استان و سایر مناطق کشور دارد.

سلامی ادامه داد: نوع طالبی کشت شده در قم، رقم محلی آوه است و این محصول بیشتر در بخش جعفریه استان کشت می‌شود، همچنین در این منطقه بازار مشخصی نیز برای فروش این محصول تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه طالبی دوره عمر کوتاهی دارد و باید در ابتدای فصل بهار کاشت و در نهایت تا ابتدای فصل تابستان برداشت شود،‌ گفت:‌ بسیاری از کشاورزی قمی، طالبی را به همراه پنبه به صورت همزمان در مزارع خود کشت می‌کنند که این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و سایر هزینه‌ها، باعث توجه بیشتر به محیط کشت و افزایش کیفیت محصول می‌شود.

نوشته های مشابه
بدرقه باشکوه شهدای خدمت در قم
آماده‌سازی مسیر تشییع شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.