چرا مناطق ۲ و ۶ قم کمبود فضای سبز دارند؟

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اعتراض برخی شهروندان و رسانه‌ها به توسعه نامتوازن فضای سبز در شهر، گفت: به علت تراکم بالا و نبود عرصه‌هایی با کاربری فضای سبز در بعضی از مناطق شهر مانند منطقه ۲ و ۶، امکان توسعه بوستان‌ها و پارک‌های محلی از سازمان سلب شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چرا مناطق ۲ و ۶ قم کمبود فضای سبز دارند؟
شناسه : 24462 | انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اعتراض برخی شهروندان و رسانه‌ها به توسعه نامتوازن فضای سبز در شهر، اظهار داشت: سازمان با توجه به رسالت خود در توسعه فضای سبز، قائل به منطقه‌بندی شهر نبوده و در صورت امکان در جهت توسعه فضای سبز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر لزوم توسعه فضای سبز در همه مناطق، افزود: بعضی از مناطق شهر مانند منطقه ۲ و ۶ به علت تراکم بالا و نبود عرصه‌هایی با کاربری فضای سبز امکان توسعه بوستان‌ها و پارک‌ها محلی را از سازمان سلب کرده است.

جوادیان ادامه داد: حتی در جلسات کمیسیون ماده ۵ نیز نتوانستم عرصه‌هایی را برای تبدیل بوستان محلی اختصاص دهیم و بر اساس قانون، تملک ملک شخصی برای فضای سبز نیز ممنوع است.

وی، سیاست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری را در این مناطق تشریح کرد و گفت: با توجه به کمبود فضای مناسب توسعه پارک‌های جنگلی و حاشیه‌ای در دستور کار قرارگرفته و لکه‌هایی که قابلیت تبدیل به بوستان را دارد شناسایی‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید دوباره بر رعایت عدالت اجتماعی در توسعه فضای سبز در همه مناطق، خاطرنشان کرد: سازمان با تمام امکانات درصدد توسعه فضای سبز شهری بوده و قائل به منطقه‌بندی در این حوزه نیست.

نوشته های مشابه
آماده‌سازی مسیر تشییع شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
آماده‌باش ۵۰۰ تاکسی برای مراسم تشییع شهدای خدمت در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.