شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ما در داخل استان هیچ گونه ممیزی بر فیلم های جشنواره فجر نداریم.

به گزارش «شهر بیست»، کاظم رضوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در قم، اظهار کرد: امسال برای پنجمین دوره، تعدادی از فیلم های جشنواره فجر در قم اکران خواهد شد.

وی در رابطه با مکانیسم انتخاب فیلم ها، گفت: انتخاب فیلم ها معمولاً براساس دسته بندی هست که سازمان سینمایی ارائه می دهد و استان ها فقط می توانند پیشنهاد دهند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: ما در داخل استان هیچ گونه ممیزی بر فیلم های جشنواره فجر نداریم.

رضوانی با بیان اینکه بخش های تخصصی و جنبی و بحث نقد و بررسی را سال گذشته در سینما آیه داشتیم، تصریح کرد: اگر دوستان علاقه مند باشند و انگیزه و حمایت باشد، از عوامل فیلم ها نیز می توان دعوت کرد اما معمولاً تجربه نشان داده گاهی به دلیل شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و گاهی هم عوامل فیلم ها تمایلی به حضور در استان ها ندارند.

وی افزود: همچنین بعضی تهیه کنندگان علاقه ندارند فیلم های آنان در استان ها اکران شود و به همین دلیل از دادن فیلم به استان ها در ایام جشنواره خودداری می کنند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اکران تعدادی از فیلم های سودای سیمرغ و نگاه نو، گفت: با تفاهمنامه ای که با مجموعه صداوسیمای مرکز قم داشتیم، هرشب برنامه زنده تلویزیونی به مدت سی تا چهل و پنج دقیقه پخش می شود و به طور مستقیم حضور مردم را انعکاس خواهد داد. 

رضوانی در پایان با اشاره به اینکه مراسمی برای آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر در قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه دوم در پیش روی است، اگر قرار باشد اختتامیه داشته باشیم، بعد از ایام فاطمیه با چند روز تأخیر برگزار خواهد شد.