رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

فیلم های جشنواره فجر بدون ممیزی اکران می شود/ انتخاب فیلم ها توسط سازمان سینمایی انجام می شود

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ما در داخل استان هیچ گونه ممیزی بر فیلم های جشنواره فجر نداریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فیلم های جشنواره فجر بدون ممیزی اکران می شود/ انتخاب فیلم ها توسط سازمان سینمایی انجام می شود
شناسه : 2410 | انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، کاظم رضوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در قم، اظهار کرد: امسال برای پنجمین دوره، تعدادی از فیلم های جشنواره فجر در قم اکران خواهد شد.

وی در رابطه با مکانیسم انتخاب فیلم ها، گفت: انتخاب فیلم ها معمولاً براساس دسته بندی هست که سازمان سینمایی ارائه می دهد و استان ها فقط می توانند پیشنهاد دهند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: ما در داخل استان هیچ گونه ممیزی بر فیلم های جشنواره فجر نداریم.

رضوانی با بیان اینکه بخش های تخصصی و جنبی و بحث نقد و بررسی را سال گذشته در سینما آیه داشتیم، تصریح کرد: اگر دوستان علاقه مند باشند و انگیزه و حمایت باشد، از عوامل فیلم ها نیز می توان دعوت کرد اما معمولاً تجربه نشان داده گاهی به دلیل شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و گاهی هم عوامل فیلم ها تمایلی به حضور در استان ها ندارند.

وی افزود: همچنین بعضی تهیه کنندگان علاقه ندارند فیلم های آنان در استان ها اکران شود و به همین دلیل از دادن فیلم به استان ها در ایام جشنواره خودداری می کنند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اکران تعدادی از فیلم های سودای سیمرغ و نگاه نو، گفت: با تفاهمنامه ای که با مجموعه صداوسیمای مرکز قم داشتیم، هرشب برنامه زنده تلویزیونی به مدت سی تا چهل و پنج دقیقه پخش می شود و به طور مستقیم حضور مردم را انعکاس خواهد داد. 

رضوانی در پایان با اشاره به اینکه مراسمی برای آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر در قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه دوم در پیش روی است، اگر قرار باشد اختتامیه داشته باشیم، بعد از ایام فاطمیه با چند روز تأخیر برگزار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.