برگزاری سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم

شهر بیست/ سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی با حضور پروفسور باسیوس از دانشگاه بروکسل بلژیک، اساتید و صاحب نظران فیزیک ریاضی کشور در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم
شناسه : 1824 | انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، دکتر رضایی نور، عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم مفتخر است که طی سه سال متوالی با برگزاری کنفرانس ملی فیزیک ریاضی، اساتید و بزرگان این رشته را از داخل و خارج کشور کنار هم جمع کند تا با بحث و تبادل نظر در این خصوص، زمینه رشد و پیشرفت را در این رشته مهیا کند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم، با اشاره به سابقه ۱۵ساله فیزیک ریاضی در کشور، این رشته را به عنوان شاخه جدیدی از فیزیک و ریاضی قلمداد کرد و افزود: بستر های زیادی برای فعالیت در این رشته وجود دارد و امیدواریم که ایران اسلامی بتواند مانند روسیه و آمریکا به عنوان کشوری صاحب نام در این رشته مطرح شود.
وی افزود: با توجه به استقبال خوب استادان و صاحب نظران این رشته امیدواریم سال آینده، دانشگاه صنعتی قم این کنفرانس را در سطح بین‌المللی برگزار کند.
 در ادامه این جلسه، دبیر سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی، گفت: هدف ما از برگزاری این کنفرانس ارتقای جایگاه فیزیک ریاضی در کشور است؛ این کنفرانس بهترین فرصت جهت ارائه دستاوردهای علمی اساتید در رشته فیزیک ریاضی است.
دکتر لطیفی افزود: استادان و علاقه مندان از اقصی نقاط کشور از جمله گنبد کاووس، یزد ،ارومیه، کرمان، اصفهان و زاهدان در این رویداد بزرگ علمی شرکت کرده اند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص مقالات ارائه شده در این کنفرانس، خاطر نشان کرد: ۸۱مقاله از اقصی نقاط ایران دریافت کرده ایم، ۳۱مقاله در قالب پوستر و ۴مقاله در قالب سخنرانی انتخاب شده‌اند و ۱۰نفر هم جهت حضوردر این کنفرانس ثبت نام کرده اند.
دبیر سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در خصوص محورهای اصلی همایش تصریح کرد: سیستم های دینامیک، مکانیک سیالات، گرانش و کیهان شناسی و تئوری ریاضی از جمله محورهای اصلی این همایش است.
گفتنی است سخنرانی پروفسور باسیوس به عنوان سخنران ویژه، ۹ سخنرانی علمی دیگر و بازدید از سالن پوسترها از دیگر بخش‌های این همایش علمی بوده است.

 

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.