‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست به نقل از ‌ ایسنا‌، سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت از بین بردن بی سوادی بسیج شوند.   قم ۱۲۰ هزار نفر جمعیت بی سواد ۶ […]

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست به نقل از ‌ ایسنا‌، سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت از بین بردن بی سوادی بسیج شوند.   قم ۱۲۰ هزار نفر جمعیت بی سواد ۶ سال به بالا دارد که این آمار نگران کننده است؛ قم دارای جایگاه مهمی در فرهنگ و علم و خاستگاه انقلاب و مرجعیت به شمار می رود و نباید در آن بی سواد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همه بخشداران و مدیران در دستگاه های ذی ربط موظف اند در جهت شناسایی افراد بی سواد تا پایان سال ۹۷ اقدام کنند.   سه دستگاه اجرایی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و اداره‌کل زندان‌های استان باید در جهت با سواد شدن افراد اقدامات لازم را انجام دهد.

در ریشه کنی بی سوادی از ظرفیت روحانیون استفاده شود

وی خاطرنشان کرد: در ریشه‌کنی بی سوادی از ظرفیت روحانیون استفاده شود همچنین پایگاه های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز دارای ظرفیت خوبی در جذب بی سوادان و سواد آموزی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تاکید کرد: ریشه کن شدن بی سوای وظیفه دینی و شرعی و قانونی فرهنگی مسئولان است. ‌پایین بودن سواد یکی از بسترهای مهم در افزایش آمار آسیب های اجتماعی است، می توان با آگاه بخشی و ریشه کن کردن بی سوادی گامی مهم در رفع بسیاری از آسیب ها برداشت.

هاشمی عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه های جمعی نیز می توانند با تولید برنامه های تخصصی و پیگیری های جدی رویکردی مهم در تشویق افراد به سمت سواد آموزی داشته باشند. همچنین ‌واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین شهرداری نیز می توانند برای با سواد شدن کارگرها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تصریح کرد: با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با مشکلاتی مواجه هستیم روند سواد آموزی باید به گونه ای پیش رود که تاثیر منفی در افزایش مشکلات بی سوادان نداشته باشد.

انتهای پیام