شهر بیست/ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: از 25 اسفندماه 97 تاکنون، 677 تَن از مسافران به ایستگاه‌های سلامت مستقر در محورهای مواصلاتی این استان، مراجعه کرده اند.

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمد شهیدی افزود: سه ایستگاه سلامت در محورهای قم- تهران، قم- کاشان و عوارضی قم- تهران که هر سال شاهد حجم زیادی از آمد و شد مسافران هستیم، مستقر شده است.

وی اضافه کرد: اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم در ایستگاه واقع در عوارضی قم- تهران مستقر شده و در ۲ ایستگاه سلامت دیگر نیز یک دستگاه آمبولانس و ۶ نیروی اورژانس مستقر شده اند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم، ایستگاه های سلامت خدمات مربوط به فوریت های پزشکی از جمله اندازه گیری فشار خون، قند خون، معاینه و پایش های سلامتی اولیه را که گاهی مردم برای سنجش این شاخص ها به درمانگاه ها و بیمارستان های سطح شهر مراجعه می کنند، ارائه می دهد.

شهیدی گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا صبح روز پنجم فروردین ماه ، ۶۲۴ حادثه رانندگی به مرکز اورژانس ۱۱۵ اعلام شده که ۴۹۵ مورد در شهر و ۱۲۹ مورد در محورهای مواصلاتی رخ داده است.

وی ادامه داد: در این حوادث ۵۷۷ تَن مصدوم شدند و یک تَن نیز فوت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۵۱ مصدوم و سه فوتی کمتر شده است.

در طرح نوروزی ۹۸ مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم یک فروند بالگرد، ۵۲ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۳۵۰ نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی فعال می باشد.