در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲

سعید ایلانلو رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه آمار تماشاگران سینماهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به سال ۱۴۰۱ تقریباً دو برابر و فروش سینماها نیز ۴ برابر رشد داشته است، گفت: سال گذشته سینماهای قم پذیرای حدود ۵۴۰ هزار تماشاگر بودند و بیش از ۲۱ میلیارد تومان فروش داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
شناسه : 84343 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳   پرینت

سعید ایلانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با تشریح آمار فروش و مخاطبان سینماهای قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: سال گذشته ۴۹ فیلم در سینماهای استان اکران شده و حدود ۵۴۰ هزار تماشاگر به تماشای فیلم‌های سینمایی نشستند.

وی با بیان اینکه سینماهای استان در سال گذشته بیش از ۲۱ میلیارد تومان فروش داشتند، گفت: همچنین فیلم‌های سال گذشته در بیش از ۱۱ هزار و پانصد سانس به نمایش درآمده‌اند.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: آمار تماشاگران سینماهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به سال ۱۴۰۱ تقریباً دو برابر شده و فروش سینماها نیز ۴ برابر شده است.

ایلانلو افزود: سینماهای قم در سال ۱۴۰۱ با اکران ۲۶ فیلم پذیرای حدود ۲۳۰ هزار تماشاگر بودند و معادل ۵ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان فروش کردند اما این ارقام رشد چشمگیری را در سال ۱۴۰۲ داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مردم قم از سینما استقبال می‌کنند، گفت: قم در میان هشت استان پرفروش سینمای ایران قرار دارد و از حیث تماشاگر نسبت‌به جمعیت استان و زیرساخت‌های سینمایی در میان استان‌های برتر کشور است.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به فیلم‌های پرفروش سینماهای قم در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: «هتل» با ۱۲۴ هزار و ۳۴۷ مخاطب و فروش ۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان، «فسیل» با ۱۳۱ هزار و ۳۰۲ مخاطب و فروش ۵ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان و «بچه زرنگ» با ۸۰ هزار و ۷۹۴ مخاطب و فروش ۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان سه فیلم پرمخاطب و پرفروش سینماهای قم در سال گذشته بودند.

ایلانلو اضافه کرد: «هاوایی» با ۲۹ هزار و ۶۴۹ مخاطب و فروش یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان، «شهر هرت» با ۲۳ هزار و ۳۲۸ مخاطب و فروش ۹۸۲ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با ۲۷ هزار و ۲۶۵ مخاطب و فروش ۹۸۰ میلیون تومان، «ورود خروج ممنوع» با ۱۵ هزار و ۹۹ مخاطب و فروش ۶۰۵ میلیون تومان در رتبه‌های چهارم تا هفتم جدول فروش سینماهای قم در سال ۱۴۰۲ هستند.

وی تصریح کرد: همچنین فیلم «غریب» با ۱۷ هزار و ۵۵۳ مخاطب و فروش ۵۷۰ میلیون تومان، «آهنگ دو نفره» با ۸ هزار و ۴۲۹ مخاطب و فروش ۳۶۷ میلیون تومان، «مسافری از گانورا» با ۱۱ هزار و ۱۶۷ مخاطب و فروش ۳۴۴ میلیون تومان و «اخت الرضا» با ۱۱ هزار و ۸۲۳ مخاطب و فروش ۳۴۴ میلیون تومان در رتبه‌های هشتم تا یازدهم جدول فروش سینماهای استان قرار دارند.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه سال گذشته سینماهای بازار شهر، ونوس، تربیت، آیه، کانون و شهر آفتاب پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم در قم بودند، از تلاش سینماهای استان برای تکریم و میزبانی مطلوب از تماشاگران سینما قدردانی کرد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.