صابر قدیمی در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

قم از قطب‌های طنز کشور است/ تأثیر «قمپز» در تربیت طنزپردازان قمی مشهود است

شهر بیست/ شاعر، ترانه‌سرا و طنزپرداز مطرح کشور با تأکید بر اینکه امروز قم یکی از قطب‌های طنز کشور است، گفت: قم جزو سه استان برتر کشور در حوزه طنز است که می‌تواند در آینده نزدیک در قله طنز کشور بایستد و جایگاه رفیع‌تری را در شعر بدست آورد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم از قطب‌های طنز کشور است/ تأثیر «قمپز» در تربیت طنزپردازان قمی مشهود است
شناسه : 9435 | انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳   پرینت

صابر قدیمی شاعر، ترانه‌سرا و طنزپرداز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به ارتقای جایگاه شعر طنز در قم، اظهار کرد: خوشبختانه شعر طنز و شاعران قم در سال های اخیر روند به رشدی به لحاظ کیفیت و کمیت داشتند.

وی تصریح کرد: طنزپردازان قمی حضور خوبی در جشنواره‌ها دارند و آثار باکیفیتی نیز ارائه می دهند و حائز رتبه های برتر می شوند.

این شاعر و طنزپرداز افزود: در جشنواره ملی اراک که من در دوسال اخیر داور جشنواره بودم، طنزپردازان قمی در هر دو دوره جزو سه نفر برگزیده بودند و این نشان از حرکت مثبت شعر طنز قم است.

قدیمی در ادامه به نقش مهم دکتر عباس احمدی، دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم و برگزاری محفل «قمپز» در تربیت نسل جدیدی از طنزپردازان قمی اشاره کرد و افزود: عباس احمدی از طنزپردازان درجه یک کشور است و قطعا حضور او و دیگران باعث شده نسل جدید شاعران طنزپرداز قم با قدرت حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز قم یکی از قطب های طنز کشور است، تصریح کرد: قطعا قم جزو سه استان برتر کشور در حوزه طنز است که با همت و تلاش بیشتر می تواند در قله طنز کشور بایستد و جایگاه رفیع تری را در شعر بدست آورد.

این شاعر و طنزپرداز در پایان بر لزوم مطالعه آثار اساتید طنزپردازان معاصر کشور تأکید کرد و افزود: طنزپردازان قمی حتما کتاب های مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد، ابوتراب جلی، ابوالقاسم حالت و سایر طنزپردازان را مطالعه کنند و این موضوع سبب تقویت کیفیت آثار آنها خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.