استاندار جدید قم منصوب شد

«اکبر بهنام‌جو» به عنوان استاندار جدید قم در دولت چهاردهم از سوی هیئت دولت معرفی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استاندار جدید قم منصوب شد
شناسه : 88805 | انتشار : 29 مهر 1403 - 20:58   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، اکبر بهنام‌جو متولد ۱۳۴۶ در همدان، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران و در دولت دوازدهم به مدت ۴ سال استاندار اردبیل بود.

او همزمان با ورود به دانشگاه در رشته مهندسی عمران فعالیت خود را در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان و عضویت در جهاد دانشگاهی دانشگاه آغاز کرد.

بهنام‌جو پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۳۷۱ به سمت شهردار انزلی منصوب شد و جوان‌ترین مدیر سال در کشور را در کتاب منتشر شده از طرف سازمان مدیریت لقب گرفت و با درخواست استانداری گیلان به عنوان مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان منصوب و کار هدایت کل شهرداری‌های استان را برعهده گرفت.

با حکم وزیر مسکن آخوندی در سال ۱۳۷۵ به عنوان رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان منصوب شد و توانست ده‌ها شهرک و پروژه‌های نیمه‌ تمام، شامل مجتمع‌های فرهنگی در تمامی شهرستان‌ها و ادارات را به اتمام برساند و برای واگذاری به جانبازان و آزادگان و خانواده های شهدا آماده کند.

عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، عضویت در جهاد دانشگاهی دانشگاه، شهردار انزلی در سال ١٣٧١، مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان، رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان و معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از جمله سوابق مدیریتی بهنام‌جوست.

اکبر بهنام‌جو از سال ١٣٨۵ به مدت ١٠ سال در شرکت‌های گردشگری عهده دار سمت‌های معاونت و مدیرعاملی بوده است.

مدیر پروژه صحن فاطمه زهرا (س) حرم حضرت علی (ع) در بخش طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیا، عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های گردشگری، اقتصادی و عمرانی دیگر سوابق مدیریتی استاندار جدید قم در بخش خصوصی است.

پیگیری مستمر پروژه‌های سد خدا آفرین، سبلان، عمارت، گیوی، یامچی و پیگیری پروژه‌های تصفیه خانه فاضلاب شهرستان‌های استان اردبیل، شروع و اتمام بزرگراه اردبیل به تونل حیران و اردبیل به شهر نیر و شروع بزرگراه اردبیل به مشکین شهر از جمله کارنامه مدیریتی وی است.

همچنین اکبر بهنام‌جو هفتم آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ از سوی دولت دوازدهم، به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شد.

خاطرنشان می‌شود پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمانداری شهرستان قم زیر نظر استانداری استان مرکزی و تهران فعالیت می‌کرد.

با سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴ به قم و بر اساس دستور ایشان مقدمات تبدیل این شهرستان به استان فراهم شد و در آذر ماه سال ۱۳۷۴ استانداری قم ایجاد شد.

از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۷۵ که سید هاشم بنی‌هاشمی به عنوان نخستین استاندار قم منصوب شد تاکنون ۱۴ نفر این مسئولیت را در دولت‌های مختلف عهده دار بودند.

قربانعلی سعادت، سید حمید طهایی، عباس محتاج، محمد ناظمی اردکانی، محمدحسین موسی‌پور، کرم‌رضا پیریایی، محمدصادق صالحی‌منش، فریدون همتی، سید مهدی صادقی، سید محمدرضا هاشمی، بهرام سرمست، سید محمدتقی شاهچراغی و سید محمد آقامیری از جمله استانداران و سرپرست‌های استانداری قم در طی ۲۷ سال اخیر بودند.

نوشته های مشابه
خانه مطبوعات قم شهادت بانوی فعال رسانه‌ای و همسرش را تسلیت گفت
آمادگی صداوسیمای قم برای بازتاب اخبار رسانه‌های استان در شبکه نور
پذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم
رازهای نهفته در دو سال سکوت مولانا
راه پیشرفت جوامع بشری از نگاه «حافظ»
سادات چینی و استرالیایی از نسل امامزاده موسی مبرقع(ع) هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.