در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

فعالیت ۷۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم از فعالیت ۷۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در قم خبر داد و گفت: در سه سال گذشته سه هزار نفر وارد عرصه صنایع دستی استان شدند و دبیرخانه شهر ملی انگشتر نیز در حال تجهیز و راه‌اندازی است و تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۷۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در قم
شناسه : 88769 | انتشار : 24 مهر 1403 - 19:27   پرینت

علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با بیان اینکه صنایع دستی در قم از جایگاه خاصی برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر هنرمندان صنایع دستی در ۷۰ رشته فعال هستند اما متأسفانه خیلی از این رشته‌ها در حال منسوخ‌شدن هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع‌دستی ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال مستقیم داریم، گفت: در سال جاری ۲۷۰ نفر از هنرمندان از یارانه بیمه هنرمندان برخوردار شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم افزود: صدور مجوزها در صنایع دستی استان تسهیل شده و در سه سال گذشته از هزار مجوز به سه هزار رسیده و سه هزار نفر وارد این عرصه شدند.

ارجمندی همچنین از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته، ۱۰۲ هنرمند برای دریافت تسهیلات به ارزش ۱۱ میلیارد تومان و در نیمه نخست امسال ۱۸۰ هنرمند برای دریافت تسهیلات به ارزش ۴۴ میلیارد تومان به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی همچنین از واگذاری ۵۰ قطعه زمین به هنرمندان صنایع دستی در شهرک صنعتی ثامن قم خبر داد و گفت: خوشبختانه شهرک ثامن در حال رونق گرفتن است و خیلی‌ها در حال ساخت‌وساز هستند و ۲۰ نفر دیگر نیز در نوبت دریافت زمین برای برپایی کارگاه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم اضافه کرد: دبیرخانه شهر ملی انگشتر نیز در حال تجهیز و راه‌اندازی است و تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

ارجمندی همچنین از انجام پژوهش با موضوع سوغات زائر در قم خبر داد و گفت: استان قم سالانه ۲۰ میلیون زائر دارد و هر کدام از آنان اگر فقط مبلغ ۱۰۰ هزار تومان سوغات خریداری کنند رقم چشمگیری می‌شود؛ ما باید از این فرصت برای رونق کسب‌وکارهای گردشگری و صنایع دستی بهره ببریم.

وی در پایان به چالش‌های پیش روی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بازارچه و رونق کسب‌وکار، بیمه هنرمندان صنایع دستی، تسهیلات و ارتقای جایگاه اجتماعی هنرمندان از جمله موضوعاتی است که باید برای تقویت آنها تلاش بیشتری کرد.

نوشته های مشابه
«گفتمان انقلاب اسلامی» رونمایی شد
پنج ویژگی ممتاز حضرت معصومه(س)
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
شناسایی ۲۹۰۰ نابینا در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.