در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

بست شرقی حرم مطهر محور سوغات و صنایع دستی شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با بیان اینکه نبود بازارچه دائمی مهم‌ترین چالش حوزه صنایع دستی استان است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که بخشی از پروژه بست شرقی حرم مطهر کاربری صنایع دستی پیدا کند و البته می‌تواند محور سوغات نیز شود؛ طرح ما در این زمینه آماده و کارهای اولیه آن در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بست شرقی حرم مطهر محور سوغات و صنایع دستی شود
شناسه : 88555 | انتشار : 15 مهر 1403 - 22:12   پرینت

علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با بیان اینکه همه استان‌ها در دولت شهید رئیسی مکلف شده بودند که در مبادی ورودی شهرها بازارچه دستی برپا کنند، اظهار کرد: نبود بازارچه دائمی مهم‌ترین چالش حوزه صنایع دستی استان قم است.

وی تصریح کرد: استان قم سالانه ۲۰ میلیون گردشگر مذهبی دارد و هدیه‌های تبرکی می‌تواند بازار فوق‌العاده‌ای برای استان ایجاد کند و باید از این فرصت به شکل مناسبی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم بر لزوم تلاش برای افزایش کارگاه‌های صنایع دستی در استان تأکید کرد و افزود: هنرمندان قمی در کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، هم مواد اولیه را خریداری کرده و هم طراحی می‌کنند و محصول را می‌سازند اما بازار دائمی برای عرضه ندارد.

ارجمندی با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه‌‌های دائمی می‌تواند کمک بزرگی به هنرمندان صنایع دستی کند، کند: اگر دو بازارچه در مسیر زائران حرم مطهر ایجاد شود و به صورت ماهانه در اختیار هنرمندان قرار گیرد، یقین بدانید که دیگر هنرمندان ما نیازی به بیمه و تسهیلات و حمایت هم نخواهند داشت و نیروی کار خود را هم چند برابر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما بازارهای فصلی و موردی در استان داریم اما هنوز یک بازار دائمی که در مسیر تردد زائر باشد، ایجاد نکردیم و اگر این مشکل حل شود، خدمت بزرگی به صنایع دستی و هنرمندان استان می‌شود.

ارجمندی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» که آیا پروژه بست شرقی حرم مطهر می‌تواند به محلی برای عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی تبدیل شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که بخشی از بست شرقی کاربری صنایع دستی پیدا کند و البته می‌تواند محور سوغات نیز شود؛ طرح ما در این زمینه آماده است و کارهای اولیه آن در حال انجام است.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.