پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد

پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان روستای فردو با حضور استاندار و مدیرکل اوقاف قم به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
شناسه : 88418 | انتشار : 04 مهر 1403 - 18:22   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اوقاف قم، آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان روستای فردو شهرستان کهک همزمان با هفته وقف و با حضور نماینده عالی دولت در استان، مدیرکل اوقاف قم و جمعی دیگر از مسئولان شهر و استان قم برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی اظهار کرد: سیر تکاملی بشر نشان می‌دهد انسان‌ها از نظر فکر و تعقل، در هر دوره و زمانی یک پله بالاتر می‌آیند و این مسئله در مورد معنویت و نزدیکی به خداوند هم صدق می‌کند.

او ادامه داد: مستکبرانی که خارج از حیطه انسانیت عمل می‌کنند، مصداق این حقیقت نیستند اما توده‌های مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان، در همین مسیر در حال تکامل هستند.

اسکندری عنوان کرد: اتفاقاتی که در برخی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رخ داده و صدای فریاد دانشجویان و اساتید علیه صهیونیسم بلند شده، مربوط به کسانی است که آینده جهان را تغییر می‌دهند.

او با اشاره به تلاش‌های حاج حسن زاهدی مطلق برای توسعه موقوفات گفت: این‌گونه نبوده که او صرفا یک کار روتین و تکراری انجام دهد بلکه با تعقل به دنبال کاری اساسی و زیرساختی است؛ همه اموری که توسط او انجام شده بر اساس اصول علمی و فنی بوده و کاملا حساب شده هستند، به عبارتی هیچ وقت به خاطر هزینه، از پروژه کم نگذاشته است.

در ادامه استاندار قم سخنرانی کرد و گفت: لازم است بیش از اینها نسبت به برکات وقف به خصوص از نوع مشارکتی آن اطلاع‌رسانی و ویژگی‌های آن برای مردم تبیین شود.

سید محمد آقامیری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ثمره‌ای برای‌مان بماند که دائماً خیرات و مبرات آن به ما برسد، بهترین راهکار وقف است، به عبارتی این سنت حسنه نبوی، سرمایه‌گذاری بلندمدت و دائمی برای انسان‌هاست.

گفتنی است این پروژه‌های عمرانی با اعتبار مجموع ۱۹۰ میلیارد ریال و به همت خیر ارجمند حاج حسن زاهدی مطلق، به بهره‌برداری رسیده‌اند.

نوشته های مشابه
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
دوره‌های پاییزه انجمن هنرهای تجسمی قم برگزار می‌شود
برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قم تجلیل شدند
خادمی حضرت معصومه(س) بالاترین مدال افتخار است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.