برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه اعلام شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از پیش‌بینی ۸۰ ویژه‌برنامه‌ مذهبی، فرهنگی، علمی و مردمی به مناسبت ایام معصومیه در حرم مطهر خبر داد و گفت: مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) در روز جمعه ۶ مهرماه از چهارراه معصومیه به سمت صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود و موزه حرم نیز به صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه اعلام شد
شناسه : 88332 | انتشار : 03 مهر 1403 - 18:59   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام معصومیه که در سالن پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، اعلام کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مراسمات این ایام را انجام داده و امسال در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، شعار «قم، جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت(ع)» برای این ایام انتخاب شد.

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه اعلام شد

برگزاری آیین‌های متنوع در ایام معصومیه

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) عنوان کرد: برنامه‌های ایام معصومیه از صبح پنجشنبه ۶ مهر، با آیین خطبه‌خوانی خادمان حضرت معصومه(س) و سخنرانی آیت‌الله سعیدی در شبستان امام خمینی آغاز خواهد شد. همچنین شب جمعه، جشن «ملیکه ایران» در میدان آستانه به‌ مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) افزود: مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) در روز جمعه ۶ مهرماه از چهارراه معصومیه به سمت صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود و پس از ورود به صحن امام رضا(ع)، مراسم خطبه‌خوانی خادمان و گلباران مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) انجام خواهد شد.

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه اعلام شد

اعزام کاروان سفیران کریمه به سراسر کشور

وی از برگزاری اجتماع ۴ هزارنفری دانش‌آموزی با عنوان «سلام همسایه» در روز یکشنبه ۸ مهر ساعت ۹ صبح در شبستان امام خمینی خبر داد و افزود: همچنین در ادامه این مراسمات، مراسم تجلیل از نخبگان و مدال‌آورانی که توسلات خود را به حضرت معصومه(س) انجام داده‌اند، در این ایام برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی با موضوع بررسی نقش و برکات حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم نیز با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور، از جمله دانشگاه تهران، برگزار می‌شود و همچنین، آیین رونمایی از کتاب‌هایی که در انتشارات آستان مقدس به چاپ رسیده‌اند، با حضور عموم مردم و زائران برگزار خواهد شد.

مشرف گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این ایام، اعزام کاروان سفیران کریمه و خادمان حضرت معصومه(س) به سراسر کشور باهدف معرفی شخصیت بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) خواهد بود و همچنین، ۸۵۰ مبلغ از طلاب در مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی به تبیین جایگاه حضرت معصومه(س) خواهند پرداخت.

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه اعلام شد

برپایی نمایشگاه‌های هنری و تخفیف ویژه بازدید از موزه آستان مقدس

وی به برنامه‌های فضای مجازی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: پویش نذر حجاب فاطمی و اهدای چادر به نیازمندان، برگزاری موکب دختران بهشتی با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در صحن جوادالائمه و تولیدات رسانه‌ای و هنری مختص به‌تمامی زبان‌ها و قومیت‌ها، از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) گفت: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه آثار هنری و تابلوهای خطاطی فاخر با موضوع حضرت معصومه(س) در موزه آستان مقدس اشاره کرد. این نمایشگاه از ۱۳ مهر به مدت ۱۰ روز برای بازدید عموم دایر خواهد بود. همچنین، بازدید از موزه در روز جمعه ۶ مهر به‌صورت رایگان و در باقی روزها با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

مراسم ویژه شب شهادت حضرت معصومه(س)

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) افزود: مراسم شب شهادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام علوی تهرانی و مداحی سید مجید بنی فاطمه و مراسم شام شهادت با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و مداحی محمود کریمی برگزار خواهد شد. همچنین، آیین تعویض پرچم در شب شهادت حضرت معصومه(س) عصر یکشنبه ۲۲ مهر ساعت ۱۷ در صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه اعلام شد

آیین شمعدان‌گردانی در شام شهادت حضرت معصومه(س)

مشرف عنوان کرد: آیین شمعدان‌گردانی در شام شهادت حضرت معصومه (س)، ۲۳ مهر ساعت ۲۰ در صحن امام رضا (ع) با حضور خادمان و عموم مردم برگزار خواهد شد. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری، مداحی میرداماد و شعرخوانی آیینی صابر خراسانی همراه خواهد بود.

مشرف در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ برنامه در این ایام برگزار می‌شود و فضاسازی حرم مطهر و سطح شهر به‌وسیله خادمان و عموم مردم انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
دوره‌های پاییزه انجمن هنرهای تجسمی قم برگزار می‌شود
برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قم تجلیل شدند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.