برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم

ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» به همت مؤسسه منتظران منجی و با موضوع شرح ذکر «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
شناسه : 88235 | انتشار : 28 شهریور 1403 - 15:22   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شجاعی استاد و پژوهشگر بین‌المللی «انسان‌شناسی الهی» و مسئول برگزاری این اردوها، گفت: اردوهای «فکر و ذکر» در راستای بررسی اسماء الهی و بر مبنای معرفت نفس برگزار می‌شود که امسال ششمین دوره آن در شهر قم در حال برگزاری است.

وی افزود: در این دوره ها اساتید و دانشجویان و طلاب حضور دارند و افرادی می‌توانند در دوره ها شرکت کنند که یا در دوره‌های قبلی حضور داشته و یا اینکه از شش ماه قبل که اعلام می‌شود، ثبت‌نام کرده و بتوانند خود را به مباحث دوره جدید برسانند.

استاد شجاعی با اشاره به برگزاری دوره‌های پیشین، عنوان داشت: دوره‌های قبلی مبتنی بر شرح خطبه امام رضا(ع) بود که سه اردو برای آن موضوع برگزار شد و آستان قدس رضوی میزبان برگزاری دوره‌ها بود.

وی افزود: همچنین دوره‌های اذکار الهی در نماز همانند ذکر الله اکبر، تسبیح و دو دوره «لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ» نیز برگزار و در ششمین دوره نیز ذکر شریف «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» بررسی می‌شود.

پژوهشگر بین‌المللی «انسان‌شناسی الهی» در خصوص دلایل انتخاب ذکر شریف «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»، گفت: این دوره مبتنی بر سه اسم اعظم «ٱللَّٰهُ»، «الرَّحْمنِ» و «الرَّحِیم» است که همانطور که در روایت نیز داریم، همه اسرار قرآن در سوره فاتحه و همه اسرار آن سوره هم در «بِسْمِ اللهِ» نهفته است و پیامبر اکرم(ص) هم فرمودند که ام القرآن است.

وی ادامه داد: انسان‌ها اگر بخواهند مسیر انسانی را طی کنند و به هدف خلقت برسند باید با این سه اسم الله به عنوان معشوق خدا و با دو صفت رحمانیت و رحیمیت خودسازی کنند و به آن کمالات انسانی برسند.

استاد شجاعی با اشاره به ویژگی‌های شهر قم گفت: فضای قم یک فضای معنوی بسیار خوبی است و از مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و هم مسجد مقدس جمکران بهره بردیم و شرکت کنندگان از این توفیق استفاده کردند.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
راه‌اندازی دستگاه ویدئو کولپوسکوپ در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.