طرح آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح آشکارسازی با استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرا می‌شود
شناسه : 87514 | انتشار : 23 مرداد 1403 - 20:23   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خلیلی با اشاره به اهمیت چاره‌اندیشی برای نقاط حادثه‌خیز شهری اظهار کرد: استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در راستای آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در معابر شهری پرتردد در دست اقدام است.

وی افزود: با توجه به توسعه معابر و احداث تقاطع و زیرگذرها برای تسهیل در تردد و ترافیک روان در حمل‌ونقل، مسئله بالا رفتن سرعت در معابر شهری موضوعی جدی است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این بالا رفتن سرعت و تداخل جریان‌های ترافیکی به دلیل سرعت‌بالا می‌تواند موجب بروز حوادث شهری شود که برای پیشگیری از این امر باید نقاط تداخل جریان ترافیکی همگرا و واگرا به‌صورت ایمن، آشکارسازی شود.

خلیلی ادامه داد: در همین راستا و در جهت کاهش تصادفات و جلوگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی ایمن‌سازی محل‌های مورد اشاره با استفاده از تجهیزاتی مانند استوانه‌های ایمنی، بشکه‌های پلاستیکی دارای جهت نما، تابلوهای جهت نما، چراغ‌های راهنمایی چشمک‌زن و کاشن تانک در برنامه انجام قرار دارد و نقاط مستعد حادثه، ایمن‌سازی خواهد شد.

وی گفت: این امر به‌صورت دوره‌ای در حال پایش و به‌روزرسانی است تا معابر شهر از لحاظ ضریب ایمنی ترافیکی در حد استاندارد قرار گیرد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
جزئیات برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم اعلام شد
برگزاری جشن تکلیف برای هزار دانش‌آموز روستایی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.