۱۵۰۰ خادم افتخاری سخاءالحسین(ع) به نجف و کربلا اعزام می‌شوند

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) از اعزام ۱۵۰۰ خادم افتخاری برای خدمت در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حرم حضرت سیدالشهدا(ع) همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: این خادمان در بخش‌های کفشداری، امانت‌داری، راهنمای زائرین، مفقودین و مهمان‌سرا، خدمت‌رسانی خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۵۰۰ خادم افتخاری سخاءالحسین(ع) به نجف و کربلا اعزام می‌شوند
شناسه : 87034 | انتشار : 10 مرداد 1403 - 17:54   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید یحیی سرکشیکیان امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: امسال ستاد خادمین افتخاری امام حسین(ع) برای دهمین سال توفیق همکاری با عتبه حسینی را دارد و هزار خادم افتخاری را به حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال همچنین با همکاری و مساعدت عتبه علوی شرایط اعزام ۵۰۰ خادم افتخاری به عتبه علوی نیز برای نخستین‌بار فراهم شده است.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) از ثبت‌نام حدود ۴ هزار نفر از سراسر کشور برای خادمی در حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین خبر داد و افزود: بعد از انجام مراحل گزینش و مصاحبه حضوری بر مبنای شاخص‌هایی نظیر مسلط بودن به زبان خارجی و مهارت‌های فرهنگی و فنی و خدماتی، در نهایت ۱۵۰۰ نفر انتخاب شدند.

سرکشیکیان افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خادمانی را همزمان با ایام اربعین در سامرا و کاظمین نیز اعزام کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری از گردهمایی سراسری اعضای ستاد خادمان افتخاری امام حسین(ع) در قم خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور مسئولان عتبه حسینی و عتبه علوی و مسئولان کشوری در روز جمعه ۱۲ مرداد در نوبت صبح و بعد از ظهر در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) تصریح کرد: جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی خادمین با موضوعات حرم‌شناسی، امنیتی، مباحث اخلاقی و مهدوی و آداب خدمت در نوبت صبح دایر خواهد شد و در همایش بعد از ظهر نیز مراسمی از ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی خمینی برگزار می‌شود و از مسئولان عتبه حسینی و علوی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

سرکشیکیان با بیان اینکه خادمان سخاءالحسین(ع) در روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد به کربلا و نجف اعزام خواهند شد، گفت: این خادمان در بخش‌های کفشداری، امانت‌داری، راهنمای زائرین، مفقودین و مهمان‌سرای حرم نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حرم حضرت علی(ع) خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: برای خادمان سخاءالحسین(ع) به صورت رسمی کارت صادر می‌شود و این عزیزان با لباس رسمی خادمی حرم، خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) افزود: هزینه‌های مربوط به رفت‌وآمد خادمین با خود این عزیزان است اما محل اسکان و پذیرایی را مهمان عتبه علوی و عتبه حسینی هستند.

سرکشیکیان همچنین از فعالیت کمیته درمان و پزشکی سخاءالحسین (علیه‌السلام) خبر داد و گفت: گروه سی نفره از پزشکان توانمند با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی قم، ما را در ایام اربعین همراهی خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص پذیرش بانوان خادم در مجموعه سخاءالحسین (علیه‌السلام)، گفت: متأسفانه در کربلا توفیق نداریم از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم اما خوشبختانه در نجف روزنه امیدی گشوده شده و امسال تعدادی از بانوان خادم را در نجف خواهیم داشت.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد خادمان افتخاری پذیرش‌شده از قم و ۷۰ درصد از سراسر کشور هستند و تعدادی از این عزیزان به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و اسپانیولی مسلط هستند.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.