کاشت ۱۸۰ گیاه دارویی در دمنوش‌خانه بوستان علوی قم

سرمایه‌گذار باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی گفت: این مجموعه دارای مساحت هشت هزار مترمربع است که ۶ هزار متر آن در فاز نخست به بهره‌برداری رسیده و شاخص‌ترین بخش آن مربوط به گیاهان دارویی است که بیش از ۱۸۰ گیاه دارویی در آن کشت شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت ۱۸۰ گیاه دارویی در دمنوش‌خانه بوستان علوی قم
شناسه : 86055 | انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین بیات در آیین برگزاری گام دوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ و بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی اظهار داشت: مجموعه ارگ شمعدانی با هدف ترویج فرهنگ ایران‌دوستی، سلامت و آشتی با طبیعت احداث‌شده است.

وی عنوان کرد: این مجموعه دارای مساحت هشت هزار مترمربع است که ۶ هزار متر آن در فاز نخست به بهره‌برداری رسیده و شاخص‌ترین بخش آن مربوط به گیاهان دارویی است که بیش از ۱۸۰ گیاه دارویی کشت شده است.

سرمایه‌گذار باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی با بیان اینکه در بخش گلخانه گیاهان دارویی کشت شده قابل‌ارائه است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها خریداری کنند، افزود: حکیم خانه محل طبابت حکیم است که این مجموعه را از سایر مجموعه‌ها متفاوت می‌کند و نسخه حکیم در قسمت عطاری پیچیده می‌شود.

وی ابراز کرد: در غرفه صنایع‌دستی تلاش شده تا از صنایع‌دستی سراسر کشور استفاده شود، به‌ویژه صنایع‌دستی استان قم که شامل مواردی ازجمله منبت‌کاری، انگشترسازی، گلیم و فرش می‌شود.

بیات با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین سیاه‌چادر کشور با موی بز یعنی به‌صورت ارگانیک در این مجموعه برپا شده است، یادآور شد: همچنین در قسمت نانوایی، نان‌ها با گیاهان و بذر گیاهان دارویی تهیه می‌شوند و مطبخ خانه نیز به طبخ غذا می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه سعی شده در طراحی حجره‌ها از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شود و هر یک از آن‌ها به تصویری از مشاهیر مزین شده است، گفت: سقف‌هایی برای برنامه‌های نقالی و تعزیه‌خوانی و داستان‌سرایی در این مجموعه تعبیه‌شده است.

سرمایه‌گذار باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی عنوان کرد: اهدافی که موجب احداث مجموعه ارگ شمعدانی شده شامل استفاده از اساتید و دانشجویان رشته کشاورزی که در مجموعه علمی کاربردی در حال فعالیت هستند، در راستای همکاری میان صنعت و دانشگاه، اشتغال‌زایی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل این مرکز و افزایش اکوتوریسم و آشنایی مردم با گیاهان دارویی و نحوه مصرف و نگهداری آن‌ها و دوستی با سنت‌های ایرانی و اسلامی بوده است.

نوشته های مشابه
پیش‌بینی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق هشت‌گانه شهر قم
روند احداث پارکینگ در منطقه ۳ قم تداوم دارد/ رفع مشکل پارکینگ شهربازی سرزمین شادی
انعقاد ۱۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای پروژه‌های قطار شهری قم
اصلاح روشنایی بلوار حائری منطقه یک قم اجرایی می‌شود
تقاطع صدوقی تا ۳ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود
شهرداری قم آماده همکاری با مالکان برای حفظ باغات است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.