سینما «محراب» قم افتتاح شد

سینما «محراب» قم در مراسمی با حضور مسئولان سازمان سینمایی و مدیران استانی در شهرک پردیسان افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینما «محراب» قم افتتاح شد
شناسه : 85945 | انتشار : 30 خرداد 1403 - 17:10   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سالن سینما محراب قم صبح امروز در مراسمی با حضور مسئولان سازمان سینمایی و مدیران استانی افتتاح شد.

قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سازمان سینمایی، امیر علی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش قم، حسین غریب مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری قم، محرابی خیر مدرسه‌ساز، اعضای کمیسیون بند ۸ ساخت و نظارت بر سالن‌های سینمایی، اعضای انجمن سینماداران استان و دیگر مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

سینما «محراب» قم افتتاح شد

سینما «محراب» قم افتتاح شد

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم با بیان اینکه سینما محراب هشتمین سینمای استان محسوب می‌شود و دارای ظرفیت ۱۱۵ صندلی است، گفت: تعداد سالن‌های سینمایی قم به ۱۵ سالن و بیش از ۲۵۰۰ صندلی رسید.

وی از حمایت‌های سازمان سینمایی در توسعه سینماهای استان قدردانی کرد و گفت: مراحل تجهیز و آماده‌سازی سالن سینمای محراب با پیگیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و از محل اعتبارات توسعه زیر ساخت‌های سینمایی استان توسط سازمان سینمایی صورت گرفته است.

وی همچنین از قم به عنوان یکی از استان‌های پرمخاطب سینما یاد کرد و گفت: سینماهای قم در سال گذشته ۵۴۰ هزار مخاطب داشتند و بیش از ۲۱ میلیارد تومان فروش کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تعداد تماشاگران سینماهای قم در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به سال ۱۴۰۱ با افزایش دو برابری همراه شده و رتبه تعداد تماشاگران استان قم در ردیف هشتم کشور بوده است.

سینما «محراب» قم افتتاح شد

در ادامه این مراسم، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در سخنانی به نهضت سینماسازی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: فعالیت سالن‌های سینمایی در دولت سیزدهم بیش از ۳۰ درصد نسبت به دولت قبلی رشد داشته و تعداد سالن‌های سینما نیز از از ۵۷۳ به ۸۵۴ رسیده است.

وی افزود: سازمان سینمایی در راستای سیاست‌های خود مبنی بر توسعه زیرساخت‌های سینمای ایران تاکنون موفق شد ۲۸۱سالن سینما به ظرفیت سالن‌های سینما اضافه کند.

وی از احداث سینما در شهرهای کمتر برخوردار کشور خبر داد و گفت: اخیراً با حمایت سازمان سینمایی شهرهای نیک‌شهر و راسک در استان سیستان و بلوچستان، شهر بوانات در استان فارس، شهرهای میناب و حاجی‌آباد در استان هرمزگان و شهر تربت‌جام از خراسان رضوی صاحب سینما شدند.

سینما «محراب» قم افتتاح شد

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان اینکه سینما در جهان امروز شاخص مهم توسعه ملی است، گفت: توجه به این نیاز ملی، کارکرد و دستاوردهای گسترده‌ای را به همراه دارد.

آشنا اضافه کرد: خوشبختانه با رویکرد «جهاد ملی سینماسازی» در سازمان سینمایی دولت سیزدهم، با مشارکت بخش خصوصی، ارگانی و دولتی، بیش از گذشته، شاهد روشن شدن چراغ سینماها در مناطق مختلف کشور هستیم و امروز نیز چراغ سالن سینما محراب در قم روشن شد که امیدواریم مایه خیر و برکت برای اهالی شهرک پردیسان قم باشد.

سینما «محراب» قم افتتاح شد

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنان کوتاهی با تبریک اعیاد دهه ولایت و قدردانی از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سازمان سینمایی برای تجهیز و راه‌اندازی سینما محراب، گفت: ان‌شاءالله با راه‌اندازی این سینما، آقای محرابی خیر مدرسه‌ساز و واقف این کانون، انگیزه بیشتری برای راه‌اندازی کانون فرهنگی دیگری پیدا کند.

خاطرنشان می‌شود مجتمع فرهنگی هنری محراب نخستین کانون فرهنگی واقف‌ساز در قم با ۲ هزار متر زیر بنا در خیابان ششم اندیشه شهرک پردیسان قم در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و حالا با دارا بودن یک سالن سینما پذیرای شهروندان و علاقه‌مندان به هنر هفتم است.

سینما «محراب» قم افتتاح شد

سینما «محراب» قم افتتاح می‌شود

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.