آغاز برنامه ۲ ساله شهرسازی الکترونیک در شهرداری قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اجرای برنامه دوساله هوشمندسازی، شهرسازی و بایگانی الکترونیک به‌منظور کاهش حضور شهروندان برای کسب خدمات از شهرداری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز برنامه ۲ ساله شهرسازی الکترونیک در شهرداری قم
شناسه : 85755 | انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر، عملکرد اداره شهرسازی و معماری شهرداری قم را مورد توجه قرارداد و اظهار کرد: حوزه معاونت شهرسازی موتور محرک بسیاری از فعالیت‌های شهرداری و شهر است و اگر شهرسازی بخواهد پویا باشد، به‌طور قطع بسیاری از مسائل مرتبط با مردم و مراجعه‌کنندگان به این حوزه مربوط است تا رفع شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مراجعه مردم به شهرداری و مناطق دریافت خدمات مرتبط با مجموعه شهرسازی است، افزود: ویترین شهرداری را می‌توان در شهرسازی، درآمد و مناطق جست‌وجو کرد و سایر قسمت‌ها شاید نقش پشتیبانی‌کننده دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تأکید کرد: اگر ویترین از نظر نیروی انسانی و کیفیت خدمات بیشتر مورد توجه باشد، رضایتمندی مردم بیشتر می‌شود.

متین‌فر با بیان اینکه از اهداف مهم و سیاست اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم کسب رضایت مردم بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته به‌منظور جذب نیروهای جدید، داوطلبان از طریق آزمون جذب شهرداری و به‌منظور کسب تجربه به مناطق معرفی شدند.

وی با تأکید بر اینکه چینش مناسبی در حوزه‌های شهرسازی و نقشه‌برداری انجام شد و هدف این بود که خدمات ساده‌تر و سریع‌تر به مردم ارائه شود، اضافه کرد: این مسئله بیشتر در موضوع الکترونیکی‌سازی فرآیندها پیگیری شد تا حضور مردم کمتر باشد و شهروندان به صورت غیرحضوری مسائل را پیگیری کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: سامانه «قمیار» که از گذشته آماده شده بود با همکاری حوزه آی تی، فرایندهای آن بهبود پیدا کرد و نزدیک به ۳۴ هزار ثبت‌نام در این سامانه صورت گرفت که تعداد زیادی از مراجعه‌های حضوری را به شدت کاهش داد.

متین‌فر ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از نقل و انتقالات به‌ویژه در مسئله آپارتمان‌ها بدون حضور افراد در دفاتر اسناد رسمی به سرانجام رسید و حتی پرداختی‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام شد.

وی تأکید کرد: تلاش شده است تا طی یک برنامه دوساله تا سال ۱۴۰۴ خدمات این حوزه از جمله هوشمندسازی، شهرسازی الکترونیک و بایگانی الکترونیک در دستور کار مجموعه قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به آغاز برنامه دو ساله مجموعه شهرداری قم برای تقویت فرآیندهای الکترونیک شهرسازی گفت: مجموعه در تلاش است تا در مسئله ارائه خدمات صدور پروانه نیز با دو مرحله‌ای شدن فرآیندها زمان را به دو هفته برساند.

متین‌فر اضافه کرد: در مرحله نخست ضوابط پروانه توسط منطقه به مالک اعلام می‌شود و پس از معرفی به نظام مهندسی و ارائه نقشه بررسی نقشه‌ها و تأیید توسط شهرسازی، در مرحله دوم صدور پروانه در حداقل زمان مدنظر قانون‌گذار یعنی دو هفته صادر خواهد شد.

نوشته های مشابه
دلم برای شخصیت‌های داستانی‌ تنگ می‌شود/ به مخاطب باج نمی‌دهم
بلاتکلیفی عملیات نوسازی امامزاده بلال سلفچگان
سانسور دیگر موضوعیت ندارد/ شعر ایران فراتر از ترکیه است/ شیفته حسین منزوی هستم
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود
پاتوق نیلوفرانه در قم افتتاح شد
بی‌حجابی با بگیر و ببند حل نمی‌شود/ برخورد امنیتی با مسئله فرهنگی ثمری ندارد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.