تمهیدات شهرداری قم برای ۱۴ و ۱۵ خرداد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به فرارسیدن ایام رحلت امام خمینی(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد، شهرداری قم با بسیج همه نیروها و امکانات با اجرای برنامه‌‎های متنوع آماده خدمات‌‎رسانی مطلوب به زائرین و مسافران است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمهیدات شهرداری قم برای ۱۴ و ۱۵ خرداد
شناسه : 85585 | انتشار : 12 خرداد 1403 - 10:25   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به فرا رسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با توجه به تشکیل و فعالیت ستادهای هشت‌‌گانه خدماتی و اطلاع‌رسانی با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و فعالیت گسترده کمیته‌‎های ده‌گانه در زمینه مناسب‌سازی محیطی از طریق سیاه‌پوش کردن معابر، ساخت و نصب المان مناسبتی، نصب بنر و پلاکارد با محتوای مناسب با ارتحال حضرت امام (ره) و قیام ۱۵خرداد، تجهیز و آماده‎سازی پارک‎سوارها خصوصاً پارک‎سوار شمالی و امیرکبیر، پارک‎سوارهای پیرامون مسجد مقدس جمکران به تسهیلات رفاهی موردنیاز زائرین از قبیل سرویس‌های بهداشتی، روشنایی، نمازخانه، ایستگاه شارژ موبایل، خط‌‎کشی، استقرار ستادهای خدمات‌‎رسانی و اطلاع‌‎رسانی در پارک‎سوارها و مسیر تردد زائرین، نظافت و پاک‌سازی معابر و شوارع اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ نفر از پرسنل خدماتی و فضای سبز به‌کارگیری خواهد شد، ابراز کرد: ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در سطح مناطق هشت‌گانه خصوصاً مناطق در مسیر عبور زائرین و هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران به ارائه سرویس خواهند پرداخت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برنامه‌‎ریزی به‌منظور سرویس‌‎دهی ناوگان اتوبوس‎رانی و تاکسی‎رانی، ‌پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جابه‌جایی زائرین حرم امام خمینی(ره) و همچنین تأمین اتوبوس حدفاصل پارک‎سوار شمالی تا حرم مطهر به‌طور مستمر و در تمامی ساعات شبانه‌روز صورت گرفته است.

وی با اشاره به برپایی مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد در میدان روح‌الله به‌طرف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: آماده‌‎سازی و فضاسازی مسیر خیابان معلم – چهارراه شهدا، خیابان ارم و پیرامون شبستان حضرت امام خمینی(ره)، شست‌وشو و نظافت و آماده‌سازی مسیر به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی‌شده است.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه در راستای تأمین و افزایش ضریب ایمنی پارک‎سوارهای ویژه تردد زائرین از آماده‌باش و استقرار تمامی پرسنل عملیات و خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در پارک‌سوارها و اتوبان قم – تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی با محوریت اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان از محوطه پیرامون هسته مرکزی، مسجد مقدس جمکران و پارک‎سوارها انجام می‌شود.

وی در ادامه با توجه به‌ضرورت و اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی جهت زائرین و مسافرین در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائرین و مسافرین در شهر قم در ایام تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد، آماده‌سازی کلیه بوستان‌های سطح مناطق هشت‌گانه به‌ویژه در مبادی ورودی شهر و هسته مرکزی و پیرامون مسجد مقدس جمکران ضمن آماده‌سازی حداقل ۶ بوستان جهت اسکان زائرین در این ایام صورت گرفته است.

وی در خاتمه یادآور شد: شهروندان و زائرین گرامی جهت ارائه هرگونه پیشنهادات و نظرات سازنده خود در راستای ارتقای کمی و کیفی و بهبود خدمات‌رسانی و طرح پیشنهاد سازنده می‌توانند با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ تماس حاصل کرده و شهرداری را در امر خدمت‌رسانی یاری نمایند.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.