خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا انگشتباف اظهار کرد: پروژه خط A قطار شهری قم، از نظر جغرافیایی شامل جنوب شرقی به شمال غربی شهر قم است و مطالعات زمینشناختی نیز در همین گستره انجامگرفته است.
وی با بیان اینکه موقعیت خط A متروی قم با حفظ دسترسیهای محلی، از مسجد جمکران آغاز و در قلعه کامکار خاتمه مییابد، افزود: دسترسی به قطار شهری برای مسافران درونشهری از طریق ۱۴ ایستگاه که به ترتیب از A۱ تا A۱۴ نامگذاری شدهاند، پیشبینیشده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر اینکه سکوهای مسافر گیری در تمام ایستگاهها در طرفین خط ریلی قرار داشته و بدون قوس هستند، ادامه داد: متوسط طول ایستگاهها ۱۰۹ متر و فاصله مرکز به مرکز ایستگاههای متوالی بین ۸۰۳ تا ۱۹۸۰ متر یعنی به طور متوسط یک کیلومتر است.
وی با اشاره به اینکه این خط شامل توقفگاه ابتدایی در حوالی مسجد جمکران بوده و محل دپو آن در منطقه قلعه کامکار است، گفت: دپوی خط در انتهای مسیر، ۴۰ هکتار مساحت دارد و بعد از ایستگاه A۱۴ (کامکار) به سمت شمال شرق واقعشده است.
انگشتباف تصریح کرد: طول خط این پروژه ۱۴.۸ کیلومتر و تعداد ایستگاهها ۱۴ ایستگاه خواهد بود. همچنین این پروژه در بخش تجهیزات ۸۸ درصد و در بخش ساختمانی ۹۶ درصد پیشرفت داشته و پیشرفت کل این خط ۹۰ درصد است.
وی در خصوص مهمترین اقدامات مالی و پشتیبانی برای تکمیل این پروژه اذعان کرد: در سال گذشته مجوز انتشار اوراق مشارکت ۱۴۰۲ طرح قطار شهری قم به میزان ۲۵,۰۰۰ میلیارد ریال از وزارت کشور، سازمان برنامهوبودجه کشور، بانک مرکزی و سایر دستگاههای اجرایی پیگیری و عملیاتی شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اضافه کرد: فرایند مناقصه و عقد قرارداد با مشاور بازطراحی فاز دوم خط یک مترو قم پیگیری و پشتیبانی شد. همچنین مجوز قانونی و نهایی سازی قرارداد خرید ۱۵ دستگاه واگن مترویی از شرکت پوژن چین و مجوز موردی برای ثبت سفارش تأمین ۵۰ دستگاه واگن مترویی این شرکت چینی اخذ شد.
انگشتباف مطرح کرد: فرایند جذب هشت نفر نیروی متخصص جهت بهرهبرداری از فاز نخست خط یک مترو، انتقال تجهیزات مخابراتی پروژه مونوریل به گمرک قم و پیگیری و انجام خروج تجهیزات مونوریل از حالت متروکه و لغو برگزاری مناقصه فروش آن تجهیزات، پیگیری پرداختهای صورتوضعیتهای مشاورین و پیمانکاران و پرداختها از محل ماده ۸۱ و همچنین پیگیریهای مربوط به تخصیصهای دولتی طرح قطار شهری قم از دیگر اقدامات مالی این سازمان بود.
وی با اشاره به تلاشهایی که در بخش تجهیزات و بهرهبرداری این سازمان در سال ۱۴۰۲ انجام شد، تصریح کرد: ازجمله اقدامات این بخش نیز میتوان به تکمیل قرارداد ۱۰ رام قطار با شرکت پوژن چین توسط وزارت کشور، اتمام فرایند واگذاری بسته سیگنالینگ، نصب بسته ۶ دستگاه آسانسور، ساخت و نصب بسته ۱۶ دستگاه پلهبرقی، تأمین بسته ماشینآلات دپو و مذاکره با شرکتهای زیرساخت برای تأمین نیازهای مترو از دیگر اقدامات است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: از مهمترین اقدامات انجامشده در بخش ساخت این پروژه در سال ۱۴۰۲ به مواردی مانند تکمیل لاینینگ تونل سنتی، تکمیل طبقه تأسیسات ایستگاه A۹، نصب تأسیسات تهویه ایستگاه A۹ و تکمیل کیوسکهای سطح زمین این ایستگاه، تکمیل ورودیهای شمالی و جنوبی ایستگاه A۱۳ و اجرای سازه شفت جنوب شرقی این ایستگاه، تکمیل سازه و معماری سوله پارکینگ، اجرای کامل آسفالت محوطه و روسازی ریلی دپوپارکینگ به طول ۵.۵ کیلومتر، تکمیل نصب تیرها و برجهای روشنایی محوطه دپوپارکینگ با مساحت ۴۰ هکتار، اجرای کابلکشی کل تونل و دپو پارکینگ، کارکرد ۴,۰۰۰ میلیارد ریال در بخش ساخت و مهندسی پروژه و نهایی سازی چیدمان دپو و پارکینگ میتوان اشاره کرد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Sunday, 24 November , 2024