ضرورت ساخت فیلم‌های سینمایی با موضوع مظلومیت مردم غزه/ جشنواره فجر تحریم‌شدنی نیست

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی حواشی نظیر تلاش برای تحریم جشنواره فجر در سال گذشته و رویدادهای زودگذر نشان داد که اثری در این جشنواره ندارد، گفت: امروز جبهه مقاومت عمیق‌ترین جریان جهان است و انتظار می‌رود هنرمندان درباره این رویدادهای بزرگی نظیر طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه فیلم بسازند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت ساخت فیلم‌های سینمایی با موضوع مظلومیت مردم غزه/ جشنواره فجر تحریم‌شدنی نیست
شناسه : 81338 | انتشار : 21 بهمن 1402 - 17:52   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نمایش آثار جشنواره فیلم فجر برای دریافت نظر مخاطبان در استان‌های مختلف کشور بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: هر چه آثار بیشتری در استان‌های کشور به نمایش درآید، مخاطب ارتباط وسیع‌تری با این جشنواره پیدا می‌کند.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در بخش دیگر سخنان خود گفت: جشنواره فیلم فجر نشان داد که برخی حواشی نظیر تلاش برای تحریم این جشنواره در سال گذشته و رویدادهای زودگذر و پیش‌بینی‌های غیرکارشناسی، هیچ تأثیری در برگزاری این جشنواره نداشته است و این امر جای تبریک به جامعه هنری و همه هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی دارد.

هادی‌منش افزود: در این دوره نیز شاهد حضور فیلم‌های خوبی در جشنواره هستیم و استقبال خوبی نیز از سوی مردم برای تماشای آثار جشنواره صورت گرفته است و حداقل این دو سال نشان داد که این خُرده‌تحریم‌ها و زمزمه‌ها که گاهی به گوش می‌رسید، هیچ خللی در برگزاری این جشنواره ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته فیلم‌ها را قوی‌تر دیدم، گفت: احساس می‌شود که توجه به موضوع ادبیات پایداری و مقاومت، نسبت به سال قبل واقعی‌تر، تأثیرگذارتر، به‌روزتر و عمیق‌تر بود که در این زمینه می‌توان به فیلم «قلب رقه» به کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی اشاره کرد.

این نویسنده و پژوهشگر با تقدیر و تشکر از کسانی که در رابطه با دفاع مقدس و مقاومت فیلم ساخته‌اند، اضافه کرد: مشاهدات ما نشان می‌داد که استقبال خوبی از فیلم‌های دفاع مقدس و معناگرا شده است.

هادی‌منش با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت عمیق‌ترین جریان جهان است، خاطرنشان کرد: هنرمندان درباره این رویدادهای بزرگی نظیر طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه باید فیلم بسازند که تاریخ درباره این وقایع قضاوت خواهد کرد.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، با تأکید بر اینکه هنرمندان درباره موضوعاتی که دغدغه مردم و دنیاست فیلم بسازند، اضافه کرد: امروز دغدغه جهان؛ مفهوم معنویت و مبارزه با استکبار است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.