شناسایی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در منطقه ۵ قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: در راستای دفع آب‌های سطحی، اقدامات لازم برای ۲۰ نقطه حادثه‌خیز منطقه، پیش‌بینی و انجام شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در منطقه ۵ قم
شناسه : 79243 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی اظهار کرد: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز حوزه آب‌های سطحی در منطقه پنج شهری شناسایی‌شده و اقدامات لازم در همین خصوص در دست اجرا است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم افزود: یکی از این نقاط حادثه‌خیز میدان آل یاسین بود که شهرداری ۴ میلیارد تومان صرف این پروژه کرده تا در این منطقه شاهد مشکلات نباشیم.

وی، وضعیت آب‌های سطحی منطقه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بر اساس مطالعات آب‌های سطحی، نیمی از پروژه آب‌های پیراشهری منطقه به‌صورت قطعی و مابقی به‌صورت موقت انجام شده و به‌زودی اقدامات مؤثری با همکاری منطقه چهار شهری انجام می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه عملیات آبخیزداری مناطق بالادستی و خیابان ظهور نیازمند همراهی و جذب اعتبارات استانی است، خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی سیلاب‌های منابع بالا‎دستی نیاز به حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های چون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، همراهی مدیریت بحران، راه شهر‎سازی و اداره کل راه‌آهن است.

وی با اشاره به اینکه بدون اقدامات استانی نمی‌توانیم تمام مشکلات آب‌های سطحی منطقه را رفع کنیم، گفت: این مسئله همواره مورد مطالبه مدیریت شهری از دستگاه‌های استانی بوده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.