چالش رهاسازی فاضلاب در منطقه شش قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم با بیان اینکه حدود ۷ هزار پلاک در این منطقه هنوز انشعاب فاضلاب ندارد، گفت: منطقه شش کمترین شبکه فاضلاب شهری را داشته و مردم پساب خانه خود را در جدول خیابان‌ها رها کرده و موجب آلودگی و بوی نامطبوع منطقه می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چالش رهاسازی فاضلاب در منطقه شش قم
شناسه : 78816 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به مشکلات منطقه شش شهرداری قم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که سال‌ها است کیفیت زندگی و محیط‌زیست شهری را تحت تأثیر قرار داده، رهاسازی فاضلاب منازل در برخی محلات شهر است.

وی تخریب زیرساخت‌های شهری و معابر را نتیجه رهاسازی فاضلاب در معابر عنوان و ابراز کرد: بهسازی و تعویض جداول معابر هزینه سنگینی به منطقه تحمیل کرده و بیش از ۷۰ درصد معابر منطقه در تمام طول سال خشک نبوده و مواد شوینده جداول را تخریب می‌کند.

مدیر منطقه شش شهرداری قم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تقریباً ۲۱ درصد از بودجه عمرانی به بهسازی نهرها و جمع‌آوری پساب اختصاص داده‌شده و هرروز کانال‌ها و نهرها باید نظافت شود، درصورتی‌که کارکرد این نهرها برای روزهای بارندگی و جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

وی تفکیک غیراصولی و نبود شبکه فاضلاب را مطرح کرد و گفت: ابعاد خانه‌ها کوچک است و زمین‌ها غیراصولی تفکیک‌شده و چاه جذبی برای تمام پلاک‌ها اجرانشده است و این موجب شده فاضلاب خانه‌ها در معابر رهاسازی شود.

ترکمن تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مساجد و مدارس نیز نتوانسته این مشکل ما را حل کند، زیرا زیرساختی برای آن وجود ندارد تا مشکل برطرف شود و حدود ۷ هزار پلاک هنوز انشعاب فاضلاب ندارد.

وی از حمایت شهرداری از ایجاد شبکه فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: باوجود اعلام شهرداری در عدم دریافت هزینه حفاری برای ایجاد شبکه فاضلاب، مردم استقبال نکرده و حدود ۹۸ کیلومتر در این منطقه بدون زیرساخت شبکه فاضلاب است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم یادآور شد: باوجود مصوبه آخرین سفر ریاست جمهوری به شهر قم مبنی بر توسعه شبکه فاضلاب در منطقه شش، هنوز کاری انجام‌نشده و همین موضوع در اجرای زیرسازی معابر نیز برای شهرداری چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.