دو عامل مهم توسعه فضای سبز

رئیس انجمن علمی منظر ایران گفت: توسعه فضای سبز امری چند وجهی است که در این عرصه نیاز به استفاده از علم و تجربه بومی به صورت همزمان داریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو عامل مهم توسعه فضای سبز
شناسه : 76216 | انتشار : 25 مهر 1402 - 18:40   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، بهداد علیزاده امروز در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این همایش گام مؤثری در به‌روزرسانی دانش در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در دو سطح برگزار شده گفت: در این همایش هم شاهد حضور اساتید برجسته این رشته بودیم و هم دانشجویان و دانش آموختگان مقاله‌های ارزشمندی ارائه کردند.

رئیس انجمن علمی منظر ایران با اشاره به اینکه در توسعه فضای سبز به دانش و تجربه نیازمندیم، اظهار کرد: اگر شما در کتابی درباره یک گیاه مطالعه کنید، مجموع شرایطی را برای رشد آن گیاه بیان می‌کند که ممکن است در کتاب دیگر، شرایط متفاوتی ذکر شود.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد علم باید آمیخته با تجربه بومی شود و اگر این‌گونه نباشد ممکن است در استفاده از علم به خطا برویم.

علیزاده عنوان کرد: علم و تجربه به خصوص در فضای سبز جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که فضای سبز موضوعی چند وجهی و در معرض دید همگان است.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.