ضرورت تببین ظرفیت‌های شهر قم/ همه باید از میراث‌های قم آگاه شوند

شهردار قم با اشاره به اینکه قم هفت هزار سال تاریخ دارد، گفت: باید نسبت به میراث‌های این شهر آگاهی پیدا کنیم و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت تببین ظرفیت‌های شهر قم/ همه باید از میراث‌های قم آگاه شوند
شناسه : 75889 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه قم و آغاز برنامه‌های روز قم با بیان اینکه در قرن ۱۸ و ۱۹ پس از رنسانس، اروپا و غرب در جایگاه علمی و فناوری بالایی قرار گرفت، اظهار داشت: به دنبال این پیشرفت‌ها مباحثی مطرح شد که دین کارآمدی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: در آن زمان چهار نظریه مطرح شد که شامل «انقضای دوران دین»، «تئوری تطور انواع داروین»، «مکتب مارکس» و «نیچه» می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه اتفاقات قرن ۲۰ تمام این فرضیه‌ها را خراب کرد، تصریح کرد: فیزیک کوانتوم و فرضیه‌های آن پارادایم غالب را تغییر داد و جنگ‌های جهانی در دو کشور علمی مشخص کرد که علم اگر در کنار اخلاق نباشد، کارآمد نیست.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: همچنین به دلیل اینکه انسان و بشر خود را آزاد می‌دانست در محیط زیست و طبیعت هر اقدامی که خواست انجام داد و همین تخریب محیط زیست ابعاد دیگری از مدرنیسم را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه این افراد می‌گفتند دین از سیاست جدا است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در قرن بیستم شکل گرفت و این فرضیه را نقض کرد. این سیر تاریخی طی شده است و بعضی از مسائلی که امروز مطرح می‌شود نیز باید با بررسی تاریخ نقض شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه علم و ایمان باید با یکدیگر باشد، گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی انسان‌ها را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه قم هفت هزار سال تاریخ دارد، افزود: باید نسبت به میراث‌های این شهر آگاهی پیدا کنیم و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
انتقاد رئیس‌کل دادگستری از مخالفان مدیریت شهری/ تحول امروز قم در هیچ دوره‌ای نبود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.