نرخ اشتغال زندانیان قم ۵۰ درصد رشد کرد

مدیرکل زندان‌های قم با اشاره به مشارکت کارآفرینان و خیران حوزه اشتغال در امر اشتغال‌زایی زندانیان، گفت: ۶۳ درصد افراد محبوس در زندان‌ها و مراکز ندامتگاهی استان مشغول به کار هستند، این نرخ در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳ درصد بود و اکنون ۵۰ درصد رشد پیدا کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نرخ اشتغال زندانیان قم ۵۰ درصد رشد کرد
شناسه : 70655 | انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، علی‌اصغر رنجبر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۴ هزار مترمربع فضای کارگاهی در زندان‌های استان وجود دارد، نیازمند کمک‌های همه کارآفرینان و خیران اشتغال هستیم، تا بهترین شرایط را برای درآمدزایی زندانیان به‌ویژه زندانیان رای باز فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌ها در اشتغال‌زایی زندانیان خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که زندانیان نه تنها در دوران حبس، بلکه پس از آزادی هم به استخدام شرکت‌ها در می‌آیند و مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان با ذکر این نکته که در این استان در حوزه فنی و حرفه‌ای اقدام‌های بسیار خوبی برای اشتغال زندانیان صورت گرفته، بیان داشت: فعالیت نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای کشور در زندان‌ها، در سال‌های اخیر در قم آغاز شد، به‌تازگی نیز کارآفرینان مستعدی مراجعه کردند، امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بهره ببریم.

مدیرکل زندان‌های استان همچنین تاکید کرد: با توجه به کارگاه‌های خیاطی که در زندان‌های استان فعال است، دستگاه‌های متولی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ علوم پزشکی تولید لباس دانش‌آموزی و گان بیمارستانی را به زندان‌ها واگذار کنند.

وی گفت: تولید این کالاها با کمترین قیمت توسط زندانیان صورت می‌گیرد، درآمد حاصل هم مستقیم به حساب زندانی واریز می‌شود، و اداره‌کل زندان‌ها حتی یک ریال ذی‌نفع نیست.

مدیرکل زندان‌های قم بدون اشاره به تعداد افراد محبوس در زندان‌های استان گفت: ۳۸ درصد زندانیان استان به دلیل جرائم عمومی، ۳۲ درصد مواد مخدر و ۳۰ درصد به دلیل سایر جرائم در زندان هستند.

رنجبر با بیان اینکه در قم پایین‌ترین تعداد زندانی زن را داریم گفت: اغلب زندانیان زن در استان به دلیل ارتکاب جرائم عمومی در زندان حضور دارند، برای توانمندسازی آنان کارگاه‌های ویژه‌ای مانند، خیاطی و لوازم کادویی فعال است.

وی در بخشی از سخنان گفت: ۱۵ درصد کودکان و افراد کمتر از ۱۸ سال که در کانون اصلاح و تربیت استان هستند، به کارآموزی و تحصیل اشتغال دارند.

مدیرکل زندان‌های قم همچنین با بیان اینکه در این استان در اغتشاش‌های سال گذشته، حادثه‌ای نداشتیم افزود: با پیشنهاد اداره‌کل زندان‌ها و دستور دادستان، روحانیان مجربی را به خدمت گرفتیم، و با صحبتی که با افراد متخلف داشتند، آنها قبل از اینکه وارد زندان شوند، متوجه اشتباه خود شدند، این یک تدبیر مدیریتی قضایی در استان بود.

این مقام قضایی تاکید کرد: خیلی از این افراد، فقط به خاطر یک اشتباه تحت‌تأثیر تبلیغات سوء دشمن قرار گرفته بودند.

مدیرکل زندان‌های قم در بخشی از سخنان برگزاری کلاس‌های فرهنگی، دینی و قرآنی برای زندانیان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این استان ۲ مدرسه قرآنی، که یکی به تازگی افتتاح شده، با حضور مربیان کارآزموده در خصوص ارائه آموزش‌های قرآنی و دینی به زندایان فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.