جای خالی کارگاه‌های آموزشی پس از مسابقات قرآن

مائده ادیب‌زاده، داور مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: برگزاری کارگاه آموزشی پس از برگزاری مسابقات بسیار تأثیرگذار است چراکه شرکت‌کنندگان متوجه خطاهای خود می‌شوند و برای رفع این خطاها تا مسابقات سال بعد تلاش می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جای خالی کارگاه‌های آموزشی پس از مسابقات قرآن
شناسه : 68600 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مائده ادیب‌زاده در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خصوص سطح شرکت‌کنندگان در مسابقه، اظهار کرد: متسابقین در رشته ترتیل و تحقیق وضعیت مطلوبی داشتند اما در رشته حفظ باید متسابقین تلاش بیشتری برای شرکت در مسابقه داشتند باشند و در همه ابعاد صوت و لحن و تجوید و وقف و ابتدا نیاز به کار دارند.

وی با اشاره به دوره‌های تخصصی برای متسابقین، ادامه داد: بنده با برگزاری کارگاه قبل از مسابقات مخالف هستم چرا که برگزاری کارگاه چند روزه قبل از مسابقات به استرس متسابقین دامن می‌زند و برای آن‌ها اثر گذاری ندارد.

این داور بین‌المللی قرآن گفت: اما برگزاری کارگاه آموزشی پس از برگزاری مسابقات بسیار تاثیر گذار است که شرکت‌کنندگان متوجه خطاهای خود شوند و برای رفع این خطاها تا مسابقات سال بعد تلاش کنند.

داور و استاد برجسته قرآن کریم با اشاره به جذب جوانان به قرآن، بیان کرد: انس با قرآن باید از کودکی نهادینه سازی شود، خانواده‌ها می‌توانند با برگزاری محافل و مسابقات کوچک درون خانوادگی مثلاً در خصوص حفظ سور کوچک قرآن و حفظ جزء سی قرآن کریم محافل خود را با نور قرآن گرم کنند و لحظات فرح‌بخشی را برای کودکان فراهم کنند تا نتایج آن را در آینده ببینند.

وی با بیان اینکه جداسازی فضای داوری از مسابقه اقدامی است که رضایت برخی متسابقین و عدم رضایت برخی دیگر را به دنیال دارد، ابراز کرد: بنده به شخصه تمایل دارم که در سالن مسابقات حضور داشته باشم و جوانان قرآنی را از نزدیک ببینم اما به اذعان داورانی که با آنان مرتبط هستم معتقدند که یکی بودن فضا برای داورها و متسابقین یک مزیت است چرا که برخی از متسابقین معتقدند در این جداسازی استرس بیشتری را تحمل می‌کنند و از آرامش و فضای روحیه‌بخش حضور داورها دور خواهند بود؛ داورها هم در صورت بروز مشکلات برقراری صدا، می‌توانند با ایما و اشاره به سرعت بخشیدن برگزاری کمک کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.