مخالفت شورای شهر با ادامه مونوریل به جای خط دوم مترو/ یک ریال از عوارض مردم قم در مونوریل هزینه نمیشود
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمود مسگری با حضور در برنامه بدون تعارف و طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف شورای شهر تدوین بودجه سالانه مجموعه مدیریت شهری است، اظهار کرد: در مرحله بعدی نیز نظارت بر اجرای بودجه در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ تقریبا از آذرماه به شورای شهر قم ارسال شد، مطرح کرد: اعضای تخصصی و کمیسیونهای تلفیق شورای شهر قم بیش از ۴۵ روز کاری خود را به بررسی بودجه مدیریت شهری اختصاص دادند.
نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری بودجه ۶٫۳ هزار میلیارد تومانی را به شورا ارسال کرده بود، عنوان کرد: در نهایت این بودجه تا ۸٫۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، در مجموع حدود ۲۰ درصد بودجه شهرداری قم را در بخش درآمد و هزینه افزایش دادیم.
مسگری با اشاره به اینکه مجموعه بودجه مدیریت شهری قم جزو بهترین بودجههای کلانشهرهاست، تصریح کرد: در مجموع تنها ۲۵ درصد بودجه صرف حقوق و دستمزد، هزینههای جاری، رفت روب و نظافت شهری میشود.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد ادامه بودجه نیز به مباحث عمرانی اختصاص دارد که در این حوزه نیز اولویت نخست تکمیل پروژههای نیمه تمام است.
نایب رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه در بخشی از هزینههای شهرداری ازجمله قیر شاهد افزایش ۸۰ درصدی قیمتها بودهایم، یادآور شد: با وجود این افزایش هزینهها تلاش کردهایم فشار بیشتری بر شهروندان وارد نشود و بیشتر از ظرفیت بستههای سرمایهگذاری بتوانیم استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرارداد پارکینگ شرقی حرم مطهر منعقد شده است، بیان کرد: امیدواریم این پروژه عظیم هرچه سریعتر تکمیل و به بهرهبرداری برسد تا بخشی از مشکلات زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفع شود.
مسگری با بیان اینکه بیشتر مسافرین و زائرین قم را مقصد گردشگری خود انتخاب نمیکنند بلکه در مسیر گردشگری خود به قم هم سفر میکنند، ابراز کرد: در شهر قم جاذبههای بسیاری داریم که با استفاده از ایجاد زیرساختهای مناسب میتوانیم آنها را به مقصد گردشگری نیز تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد بستههای سرمایهگذاری در این راستا در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: به طور مثال در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) پروژههایی در این راستا درحال انجام است.
وی افزود: شورای شهر، شورای تمام شهر است ولی متأسفانه تنها به چشم شورای شهرداری به آن نگاه میشود؛ اگر اختیارات بیشتری به این مجموعه واگذار شود قطعا در شهر شاهد تحولات بهترین خواهیم بود.
مسگری از تکمیل ۱۳ کیلومتر از خط a متروی قم خبرداد و گفت: متأسفانه در گذشته اشتباهی صورت گرفت که خط a متروی قم نسبت به خط b که در بافت پرجمعیتتری است اولویت پیدا کرد.
وی پروژه مونوریل قم را مدنظر قرار داد و افزود: این پروژه در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود و اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.
نایب رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: اولویت مجموعه مدیریت شهری قم تکمیل خط b متروست ولی مجموعه وزارت کشور اهتمام بیشتری به ادامه این مسیر از طریق مونوریل دارد.
وی ادامه داد: مونوریل با هویت و فرهنگ شهر قم همخوانی ندارد و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
مسگری با بیان اینکه شورای شهر قم با ادامه مونوریل به جای خط b مترو کاملاً مخالف است، اظهار داشت: این موضوع طی نامهای به اطلاع استاندار قم نیز رسیده است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
کاربر
تاریخ : ۱۸ - اردیبهشت - ۱۴۰۲
یعنی چه؟
شما تعیین میکنید هویت ما چیه یا خود ما؟
اصلا قم خاکش سسته مترو نباید داشته باشه. اصلا کل قم رو تو ۲۰ دقیقه میشه طی کرد.
چرا هیچ حرفی از فرودگاه نصفه کارتون نمیزنید
حسین
تاریخ : ۱۸ - اردیبهشت - ۱۴۰۲
مونوریل سه برابر ارزان تر از مترو میشه
بعدش از رودخانه خارج بشه دیگه ستون نداره که هزینه سنگینی داشته باشه
برید با کارشناساشون صحبت کنید
چرا تا الان یه مستند نساختید که بدی ها و خوبی هاشو بگه