تحصیل ۵ هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از تحصیل ۵ هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، گسترش فضای قرآنی در دانشگاه‌هاست و همه افرادی که به هر شکل می‌توانند معارف قرآنی را در قالب‌های مختلف هنری، تکنولوژی، فناوری و ادبی در فضای دانشگاهی گسترش بدهند می‌توانند در جشنواره حاضر باشند و آثار خود را ارائه دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تحصیل ۵ هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
شناسه : 68190 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه تخصصی قرآن است که تمام دانشجویان آن در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی با گرایش‌های مختلف در حال تحصیل هستند، بیش از ۵ هزار دانشجو در حال حاضر مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند.

وی افزود: این دانشگاه به لحاظ علمی کاملاً زیر نظر وزارت علوم بوده و پذیرش دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه نیز از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش انجام می‌شود و جذب هیئت علمی آن هم از طریق فراخوان‌های جذب وزرات علوم است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: تأسیس این دانشگاه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده و تمام ساختمان‌ها، امکانات پژوهشی، آموزشی و خوابگاهی دانشگاه موقوفه هستند و از این نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه وقف‌محور نیز هم محسوب می‌شود.

نقیب بیان کرد: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده در ۱۶ استان کشور، ۸۵ نفر عضو هیئت علمی و ۱۰۰ نفر استاد حق‌التدریس است و تا به امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

وی افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هفت مجله علمی دارد که دو مجله دارای درجه علمی پژوهشی از وزارت علوم بوده و ۵ مجله دیگر تخصصی هستند و مقالات اساتید قرآنی را از سراسر کشور چاپ می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خصوص جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، گفت: جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در راستای جشنواره سراسری معارفی و قرآنی است که هر ساله در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و این دانشگاه به عنوان یک دستگاه در کنار وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد عضو شورای قرآن محسوب می‌شود.

نقیب با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره شامل بخش پژوهشی، معارفی، هنری، فناوری، ادبی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و در چند سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط بهتر کرونایی، مجدداً حضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت‌نام جشنواره در آذرماه سال گذشته انجام شد و دانشجویان، کارکنان و خانواده آنها می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند که اکثر شرکت‌کننده‌ها نیز دانشجو هستند. این جشنواره در اکثر دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و ما نیز با توجه به اینکه یک دانشگاه قرآنی هستیم، تعداد شرکت کنندگان‌مان به نسبت جمعیت بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است و هر ساله تقریباً نیمی از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این جشنواره شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در رابطه با برگزاری جشنواره امسال ادامه داد: از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه افراد ممتاز در بخش آوایی از تمامی دانشکده‌ها به صورت حضوری در دانشکده علوم قرآنی قم گردهم می‌آیند و در بخش نهایی مسابقه می‌دهند و در نهایت نفرات برتر به جشنواره سراسری قرآن دانشجویان که تابستان امسال برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند. اختتامیه جشنواره نیز روز ۲۱ اردیهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و از برگزیدگان کل رشته‌ها تقدیر می‌شود.

نقیب در پایان در ارتباط با اهداف جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، گسترش فضای قرآنی در دانشگاه‌هاست، این فضا صرفاً مربوط به بخش آوایی و حفظ و قرائت نیست و همه افرادی که به هر شکل می‌توانند معارف قرآنی را در قالب‌های مختلف هنری، تکنولوژی، فناوری و ادبی در فضای دانشگاهی گسترش بدهند می‌توانند در جشنواره حاضر باشند و آثار خود را ارائه دهند.

نوشته های مشابه
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
آماده‌باش ۵۰۰ تاکسی برای مراسم تشییع شهدای خدمت در قم
اختصاص ۹۰۰ سازه و فضای تبلیغاتی شهر قم برای گرامیداشت شهدای خدمت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.