کمک شهرداری به ستاد راهیان نور بلاعوض نیست

شهردار قم در توضیح لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور، گفت: سازمان برنامه‌وبودجه به‌صورت مستقیم نمی‌توانست این کمک را به این ستاد داشته باشد که شهرداری این نقش را برعهده‌گرفته و یک‌ونیم برابر این عدد به طرح‌های عمرانی کمک می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمک شهرداری به ستاد راهیان نور بلاعوض نیست
شناسه : 61911 | انتشار : 16 دی 1401 - 12:19   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، اخذ مجوز تسهیلات برای برگزاری اردوی راهیان نور را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: ستاد راهیان نور در استان تشکیل‌شده و تمام مسئولان استان عضو این ستاد هستند.

وی با اعلام اعضای این ستاد افزود: نمایندگانی از سپاه پاسداران، استانداری، شهرداری و سایر نهادها در این ستاد حضور دارند و شهرداری در سال‌های گذشته در حدود ۱۰۰ میلیون به این نهاد کمک می‌کرد که نیاز به مصوبه نداشت، اما امسال برای تقویت این حرکت فرهنگی و در قالب این لایحه با تصویب شورای شهر حضور پررنگ‌تری خواهد داشت.

شهردار قم تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه به‌صورت مستقیم نمی‌توانست این کمک را به این ستاد داشته باشد که شهرداری این نقش را برعهده‌گرفته و در قالب طرح عمرانی این پول به شهر برگردانده می‌شود.

وی از امضا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه‌وبودجه به این منظور خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه این مبلغ در قالب پروژه‌ها عمرانی شهر بازگردانده می‌شود و یک و نیم برابر این عدد به طرح‌های عمرانی کمک می‌شود.

همچنین حسین اسلامی رئیس شورای شهر قم نیز به لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور را مطرح کرد و گفت: این پول در قالب طرح‌های عمرانی به شهرداری برگردانده می‌شود و کمک بلاعوض نخواهد بود و متولی مشخصی دارد.

در ادامه مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه به لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور اشاره و تصریح کرد: این مساعدت قرار است از بخش عمومی پرداخت شود و چهار هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی نحوه برگزاری اردوی راهیان نور را تشریح کرد و گفت: مدت سفر هر دانش‌آموز در قالب اردوی راهیان نور چهار روز بوده و دانش‌آموزان در بازه زمانی حدود چهار ماه به این اردو فرستاده خواهند شد تا با ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

کلانترزاده خاطرنشان کرد: هزینه هر دانش‌آموز در این سفر چهارروزه درمجموع یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است که سهم شهرداری برای هر دانش‌آموز در حدود ۳۵۰ هزار تومان پیش‌بینی‌شده و تأکید شده دانش‌آموزان حساس‌تر حتماً حضور پیدا کنند.

وی، کمک شهرداری در سال‌های گذشته به برگزاری اردوی راهیان نور را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در چند سال گذشته این اردو به خاطر شیوع بیماری کرونا برگزار نشده و امسال سال نخست برگزاری اردو بعد از چند سال است؛ البته در سنوات گذشته شهرداری در قالب تأمین تجهیزات به برگزاری این اردو کمک می‌کرده و امسال سال نخستی بوده که مبلغ ریالی به این اردو اختصاص داده است.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.