بهسازی نهر خاکی خیابان نظری ثابت قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: به‌منظور رفاه حال شهروندان ساکن در کوچه یک خیابان نظری ثابت، نهر خاکی این منطقه بازسازی و اصلاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهسازی نهر خاکی خیابان نظری ثابت قم
شناسه : 60972 | انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی با اشاره به بهسازی نهر خاکی خیابان نظری ثابت اظهار داشت: نهر کشاورزی موجود در این محل به مدت‌زمان به‌صورت خاکی رهاشده بود و با نفوذ آب به فونداسیون املاک اهالی این کوچه باعث خسارات مالی شده بود و ازنظر زیست‌محیطی نیز سلامتی شهروندان را به مخاطره انداخته بود .

وی با بیان اینکه طبق قانون امور آب منطقه‌ای، مالکان زمین‌های زراعی (آب برها) می‌بایست این نهر را اصلاح می‌کردند تصریح کرد: با توجه به ترک فعل از طرف آنان و همچنین درخواست‌های مکرر اهالی از شهرداری و به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، شهرداری منطقه یک اقدام به ساخت این نهر به‌صورت بلوکی کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: اجرای این نهر در مرحله اولیه ۴۵۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که متأسفانه به‌واسطه مشکلاتی که در زمان انجام کار به وجود آمده بود و اتمام بودجه، مدت کوتاهی کار موقتاً متوقف شد که پس از درخواست بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی به‌منظور دال گذاری(پوشش نهر) و آسفالت در اصلاحیه بودجه و تأمین اعتبار، مجدداً همکاران منطقه مشغول به کار شدند و ضمن پوشش این نهر کشاورزی، اقدامات اولیه انجام شد تا اهالی بتوانند به سهولت تردد نمایند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تنها مشکل موجود در این معبر، وجود بخشی از دیوار مخابرات داخل معبر بوده که می‌بایست همکاران مخابرات نسبت به تعیین تکلیف این بخش و عقب‌نشینی لازم را انجام دهند تا بتوانیم نسبت به آسفالت آن اقدامات بعدی را انجام دهیم.

رضاخانی در انتها ضمن تشکر از صبوری و همراهی شهروندان محترم، یادآور شد: مجموعه شهرداری قم و منطقه یک تمام تلاش خود را ایجاد رفاه و آسایش و امنیت خاطر شهروندان به کارگرفته و صادقانه و خالصانه در مسیر خدمت به مردم گام برمی‌دارد و از شهروندان فهیم و مهربان شهر قم تقاضا داریم با صبوری خود همکاران مجموعه شهرداری را در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر پروژه‌های شهری یاری کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.