دو پلاتوی نمایش تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود/ باندبازی در تئاتر نداریم/ مناقشه‌ای بین انجمن و دبیرخانه جشنواره وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افتتاح دو پلاتوی نمایش تا پایان سال خبر داد و با رد هرگونه باندبازی در تئاتر قم، گفت: شاید در بعضی گروه‌های هنری قم این موضوع وجود داشته باشد اما در تئاتر باندبازی نداریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو پلاتوی نمایش تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود/ باندبازی در تئاتر نداریم/ مناقشه‌ای بین انجمن و دبیرخانه جشنواره وجود ندارد
شناسه : 60535 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیرعلی عموزاده امروز در نشست خبری بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، بر لزوم تقویت زیرساخت‌های هنر نمایش در قم تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه سالن‌های نمایش را در قم ادامه خواهیم داد و شهرک پردیسان و شهرستان‌های کهک و جعفریه نیز نیازمند سالن تئاتر هستند.

وی از افتتاح دو پلاتوی نمایش تا پایان سال خبر داد و گفت: این دو پلاتو در تالار فرهنگ و هنر قم با اعتبارات ملی در حال راه‌اندازی و تجهیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص اینکه پیش‌تر وعده افتتاح این دو پلاتو را تا زمان برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم داده بود، گفت: با وجود اینکه این دو پلاتو تکمیل نشد اما با همین شرایط محل تمرین هنرمندان نمایش قرار گرفت.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

عموزاده افزود: این دو پلاتو بعد از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاهی قرار دارد و بخشی از تعهدات مالی اداره به پیمانکار نیز پرداخت شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پروسه سخت صدور مجوز نمایش در قم، عنوان کرد: با وجود اینکه این موضوع چارچوب قانونی خودش را دارد اما اعضای شورای نظارت بر نمایش قم از هنرمندان و پیشکسوتان استان هستند و همان عزیزان مجوز می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا مانع استعفای علی فرحناک مدیرعامل سابق انجمن هنرهای نمایشی قم نشده است، گفت: پیش از انتصاب بنده به عنوان مدیرکل، آقای فرحناک مراحل اداری انتقال از صداوسیمای قم به کیش را انجام داده بود و با وجود اینکه از ایشان خواستم یک سال مأموریت خود را به تعویق بیندازند اما گفتند تصمیم خودم را گرفتم و مراحل انتقال نهایی شده است.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

عموزاده در خصوص اینکه چرا هنرمندان تئاتر در قم نمی‌مانند و مهاجرت می‌کنند، گفت: طبیعتاً در پایتخت امکانات بیشتری وجود دارد و شرایط برای امکان اجراهای ملی و بین‌المللی به لحاظ جمعیت و امکانات مساعدتر است.

وی افزود: با این حال هم ما به عنوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشورت‌ بزرگان تئاتر قم استفاده می‌کنیم و هم هنرجویان به لحاظ آموزشی از تجارب این عزیزان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به پرسش دیگری با رد هرگونه باندبازی در هنر نمایش قم، گفت: شاید در بعضی گروه‌های هنری قم این موضوع باشد اما اصلاً در نمایش باندبازی نداریم و چنین چیزی نیست.

عموزاده تصریح کرد: احساس می‌کنم بعضی از عزیزان در مباحث هنری نیستند و اطلاعات ناقصی دارند.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

وی در خصوص میزان توجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به هنرمندان نمایش نیز عنوان کرد: بیشترین فضای هنری در میان انجمن‌ها به انجمن‌ نمایش اختصاص یافته است و بعضاً مدیران دیگر انجمن‌ها می‌گویند چرا چنین فضایی را به ما اختصاص ندادید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه تئائر دینی در قم، گفت: مجوز این دبیرخانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده اما به دلیل مشکل اعتبارات مالی به تعویق افتاده بود، با این حال این دبیرخانه به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.

عموزاده تصریح کرد: البته تقسیم‌بندی نمایش دینی و غیر دینی خیلی جایگاهی ندارد اما از آنجا که در دوره مدیریت پیشین تلاش‌هایی شده بود و طرح اجرایی آن آماده شده بود، دبیرخانه را در اسرع وقت افتتاح خواهیم کرد.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» مبنی بر اینکه چرا در بحث دبیری و اجرای بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم از ظرفیت انجمن هنرهای نمایشی استفاده نشد، گفت: انتخاب دبیر جشنواره از اختیارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در آن مقطع به دلیل انتقال آقای فرحناک از قم به کیش، دبیری جشنواره به آقای نوبخت واگذار شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه هیچ مناقشه‌ای بین انجمن و دبیرخانه جشنواره وجود ندارد، گفت: مسئولان انجمن هنرهای نمایشی قم در نهایت محبت کمال همکاری را با آقای نوبخت دارند و مسئولان دبیرخانه جشنواره نیز متقابلاً چنین نگاهی دارند.

*گزارش تصویری نشست خبری بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.