خانه فرهنگ و هنر ملل در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خانه فرهنگ و هنر ملل در قم افتتاح می‌شود
شناسه : 59784 | انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیر علی عموزاده در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران به تشریح جزئیات آغاز به کار خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در قم پرداخت و گفت: حضور ۲۵۰ هزار نفر از اتباع و مهمانان خارجی در استان قم وظیفه ما را برای ارائه خدمات مطلوب فرهنگی و هنری سنگین می‌کند.

وی تصریح کرد: تاکنون اتباع خارجی ساکن در قم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از ظرفیت حضور آنان استفاده نشده است، به همین دلیل احساس می‌شد باید در قالب یک ساختار سازمانی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به این عزیزان در استان قم برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در جلسات مشترک استاندار قم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت‌به این موضوع مهم تأکید و مقرر شد خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در قالب مرکز امور بین‌الملل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه اتباع و مهمانان خارجی ساکن در قم راه‌اندازی شود.

عموزاده از آماده‌سازی و اختصاص مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی به عنوان خانه فرهنگ و هنر ملل قم خبر داد و گفت: این مرکز فرهنگی و بین‌المللی روز جمعه ۲۷ آبان با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، جمعی از مسئولان حوزه و دانشگاه و اهالی فرهنگ و هنر افتتاح می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم افزود: همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پوستر فراخوان جشنواره بین‌المللی «فهم» در حوزه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌های دیجیتال رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مرکز به دنبال تبادل فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه امور بین‌الملل است و به زودی دارای یک سالن سینمای اختصاصی خواهد شد.

عموزاده از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز را برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: علاوه بر اینکه از این ظرفیت برای معرفی هنرمندان استانی استفاده می‌شود، مهمانان خارجی نیز برنامه‌های اختصاصی اجرا خواهند کرد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.