بازدید شهردار قم از ایستگاه شماره ۶ آتش‌نشانی

شهردار قم به مناسبت روز آتش‌نشان با حضور در یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، با عوامل و نیروهای این سازمان گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید شهردار قم از ایستگاه شماره ۶ آتش‌نشانی
شناسه : 58675 | انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به مناسبت ۷ مهرماه روز ملی آتش‌نشان و ایمنی از ایستگاه شماره شش واقع در منطقه چهار بازدید و با نیروهای آتش‌نشان این ایستگاه و برخی از مدیران سازمان و جمعی از فرماندهان ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار قم اظهار کرد: اختصاص یک روز مشخص به نام آتش‌نشانی، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه معنوی و اجتماعی نیروهای آتش‌نشان در کشور است.

وی نجات جان و مال مردم را نخستین دغدغه مدیریت شهری دانست و افزود: تمام کارها در پیکره شهر مهم است و باید همه در جایگاه خود به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنند، اما نجات جان و مال مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و نیروهای آتش‌نشان‌ها باید جایگاه و قدر منزلت خود را درک کنند.

شهردار قم اذعان کرد: نیروهای آتش‌نشان باید به حوزه معنویت توجه بیشتری داشته باشند و نگاه خود را از مسائل مادی دور نگه‌داشته و بدانند رزق حقیقی در نزد خداوند است و باید با این جهان‌بینی وارد این کار شده و بدانید امورات دنیا به‌هرحال می‌گذرد و رزق هر کس دست خداست.

وی، کار نیروهای آتش‌نشان را احیای جان مردم دانست و ابراز کرد: لحظه‌به‌لحظه کار نیروهای آتش‌نشان عبادت بوده و باید نیروهای آتش‌نشان علاوه بر جسمی ازنظر روحی نیز قوی باشند تا بتوانند مسئولیت‌پذیری در حد اعلا در وجودشان ایجاد شود.

سقائیان‌نژاد بر انتخاب آتش‌نشانان قوی تأکید کرد و یادآور شد: نیروهای آتش‌نشان باید علاوه بر تقویت مهارت‌ها و دانش فردی، بر تقویت معنوی خود نیز اهتمام داشته و برای آن‌وقت و زمان بگذارید تا روح قوی‌تر شده و جسم سبک شود تا روح بتواند جسم را با خود در خطرات بکشد.

وی تأمین تجهیزات به‌روز در سازمان آتش‌نشانی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: باید در سازمان آتش‌نشانی برنامه به‌روز داشته باشید و نیروها آموزش‌های به‌روز دنیا را ببینند و به مباحث جدید آشنا شده تا همیشه آماده و آگاه باشند و به آموزش اهمیت لازم را بدهید.

شهردار قم ادامه داد: باید تجهیزات نیز به‌روز باشد و ما تلاش می‌کنیم در حد توان تجهیزات به‌روز را در اختیار شما قرار دهیم و با افتتاح ایستگاه مادر نیز بخش دیگری از نیازهای سازمان برطرف می‌شود و یک‌قدم به سمت شرایط مطلوب‌تر پیش می‌رویم.

وی مشکلات مالی در تأمین تجهیزات را موردبررسی قرارداد و گفت: متأسفانه شهرداری برخلاف سایر ارگان‌ها باید هزینه‌های خود را تأمین کند و بودجه‌ای دریافت نمی‌کند، اما شما با تکیه‌بر توانمندی‌های خود می‌توانید این خلأ را جبران کرده و بهترین خدمت را به مردم داشته باشید.

سقائیان نژاد در پایان به وحدت بین نیروهای آتش‌نشان و مدیریت تأکید و ابراز کرد: مهم‌ترین رکن در پیروزی و موفقیت ایجاد وحدت در بین نیروها و مدیریت بوده و باید صداقت در کار داشته باشیم و بدانیم محبت و صمیمیت باید در این فضا ایجاد شود تا خداوند به کار و زندگی ما برکت دهد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.