بازدید شهردار از منطقه ۸ شهرداری قم

شهردار قم به‌صورت سرزده از منطقه هشت شهرداری بازدید و بر لزوم تلاش برای تکمیل ساختمان اداری منطقه تا پایان سال تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید شهردار از منطقه ۸ شهرداری قم
شناسه : 58517 | انتشار : 08 مهر 1401 - 13:32   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه سید جواد صحرایی مدیرکل حوزه شهردار از بخش‌های مختلف منطقه هشت شهرداری قم مانند شهرسازی، نوسازی، املاک، مالی، عمرانی، خدمات شهری و… بازدید کرد.

شهردار قم در این بازدید با اشاره به اهمیت آرشیوسازی الکترونیکی پرونده‌ها در شهرداری، اظهار داشت: برای رسیدن به شهر هوشمند و شهروند هوشمند نیاز به افزایش خدمات الکترونیکی داریم که نخستین مرحله آن در شهرداری، آرشیوسازی الکترونیکی پرونده‌هاست.

وی، بایگانی الکترونیکی را رکنی مهم در شهرداری دانست و ادامه داد: منطقه هشت شهرداری با توجه به آرشیوسازی اکثر اسناد می‌تواند پایلوت صدور پروانه الکترونیکی در بین مناطقِ شهری باشد.

شهردار قم همچنین الحاق اراضی جدید به محدوده شهری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق قانون، ۱۰ درصد این اراضی سهم شهرداری است که با توجه به اینکه این منطقه بیشترین الحاقات را داشته، باید این قانون پیگیری و اجرایی شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت تکمیل ساختمان اداری این منطقه شهری تصریح کرد: باید تلاش شود تا پایان سال، ساختمان اداری منطقه تکمیل و مباحث جابه‌جایی صورت گیرد.

علی‌اکبری مدیر منطقه هشت شهرداری نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات بخش‌های مختلف این منطقه شهری ارائه کرد و با اشاره به بودجه این منطقه در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: بودجه منطقه هشت شهرداری در سال جاری ۱۱۱ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۴۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی در سطح منطقه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳۴ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده است، ابراز کرد: این منطقه در راستای آرشیوسازی پرونده‌ها موفق بوده و روزانه بیش از ۱۰۰۰ برگه اسکن و آرشیوسازی الکترونیکی می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم هزینه بالای نگهداری فضای سبز این منطقه با توجه به وسعت بالای آن را مورد توجه قرار داد و افزود: سالانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز و خدمات شهری منطقه بوده که رقم بالایی است.

وی آخرین وضعیت ساختمان اداری و مجتمع فرهنگی ورزشی این منطقه را مورداشاره قرار داد و گفت: فاز نخست ساختمان اداری شهرداری منطقه تا پایان سال تکمیل می‌شود؛ همچنین با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها انجام‌شده مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه هشت تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری است.

نوشته های مشابه
۱۴۰ برنامه به مناسبت «روز قم» برگزار می‌شود
انتقاد از بی‌توجهی نهادهای فرهنگی به «روز قم»
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.