دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی کشور افتتاح شد

دبیرخانه دائمی شعر و ادبیات آیینی کشور با حضور استاد مجاهدی پدر شعر آیینی در قم افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی کشور افتتاح شد
شناسه : 54422 | انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، عصر پنج‌شنبه ۱۶ تیر ماه و در شامگاه شهادت امام محمدباقر(علیه‌السلام) و با حضور امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، استاد محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور و سرهنگ بادینلو معاون فرهنگی سپاه علی‌بن‌ابیطالب(علیه‌السلام) دبیرخانه دائمی شعر و ادبیات آئینی کشور در خیابان شهیدان فاطمی قم افتتاح شد.

عموزاده در این مراسم توجه به شعر و ادبیات فارسی به ویژه شعر و ادبیات آیینی را از جمله اولویت‌های دوران مدیریت خود دانست و اظهار داشت: افتتاح دبیرخانه شعر آیینی کشور، زمینه‌ساز رشد و تعالی بیش از پیش این عرصه خواهد شد.

محمد علی مجاهدی نیز در این مراسم با اشاره به وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر رفع نیازهای اساسی دبیرخانه شعر آیینی گفت: به دنبال تاسیس انتشارات شعر آیینی در قم هستیم تا آثار شعرای آیینی در این انتشارات منتشر شود.

وی تصریح کرد: تاسیس انتشارات شعر آیینی موجب می‌شود به صورت نامحسوس این اشعار کنترل شود و اشعاری که شایسته نیستند منتشر نشود.

دبیر شعر آیینی کشور هدف از ایجاد این دبیرخانه را در نظر گرفتن حداقل‌هایی برای شعر آیینی دانست و گفت: یکی از وظایف این دبیرخانه آلایش و پژوهش شعر آیینی است.

مجاهدی ادامه داد: یک سایت تخصصی هم با عنوان سایت پروانه‌ها به تازگی آغاز به کار کرده و در تلاش هستیم در مناسبت‌های مختلف محفل شعر آیینی برگزار کنیم.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.