ضرورت افزایش جریمه تخلفات ساختمانی در قم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با بیان اینکه باید جریمه تخلفات ساختمانی در قم به‌اندازه‌ای افزایش یابد که هیچ فردی تمایل به تخلف پیدا نکند، گفت: تفاوت پرونده‌های ورودی با پرونده طراحی و بدون پرونده طراحی در کمیسیون ماده ۱۰۰ به شدت زیاد است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت افزایش جریمه تخلفات ساختمانی در قم
شناسه : 53284 | انتشار : 17 خرداد 1401 - 18:48   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع «بررسی ساختمان‌های متروپل گونه در قم» که به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد. اظهار داشت: هزاران حکم قطعی قلع‌وقمع بنای ساختمان در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم صادرشده که قابل تجدیدنظر نیست که هیچ کدام از این ساختمان‌ها نه مجوز پایان کار گرفته‌اند و نه ضوابط ایمنی سازه و حریق در آن‌ها به‌درستی اجراشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم در خصوص ساختمان‌های ناایمن قم ابراز کرد: این قبیل از ساختمان‌های فاقد ایمنی سازه و حریق و نوعاً به‌صورت قولنامه‌ای خریدوفروش می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید جریمه تخلفات ساختمانی در قم به‌اندازه‌ای افزایش یابد که هیچ فردی تمایل به تخلف پیدا نکند، گفت: تفاوت پرونده‌های ورودی با پرونده طراحی و بدون پرونده طراحی در کمیسیون ماده ۱۰۰ به شدت زیاد است.

امراللهی با اشاره به اینکه وجود ساختمان‌های ناایمن و عدم نظارت بر ساخت‌وسازها، درد و رنج صنعت ساختمان است، تصریح کرد: طمع اضافه و خودخواهی یک مالک مجتمع و پاساژ می‌تواند سبب مرگ ده ها نفر شود.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز، باید جلوی طمع مالکان و به خصوص طراحان و دلالان صنعت ساختمان گرفته شود، اذعان کرد: ۴۰۰ هزار ساختمان و پلاک ثبت‌شده در شهر قم وجود دارد؛ شرایط کنونی شهر قم نگران‌کننده نبوده اما مجتمع و ساختمان‌هایی وجود دارد که وضعیت ایمنی آن‌ها نگران‌کننده است و در صورت بروز حادثه‌ای اتفاقات تلخی رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم عنوان کرد: بعد از حادثه پلاسکو مصوبات مربوط به بررسی و ارتقای ایمنی بازار و پاساژهای قم به فراموشی رفته است.

وی اضافه کرد: شورای شهر قم نسبت به نوع برخورد فیزیکی شهرداری با تخلفات ساخت‌وساز حساسیت بالایی دارد و به همین منظور لازم است تا شهروندان نسبت به پایبندی به اصل مقررات اهتمام بیشتری داشته باشند.

نوشته های مشابه
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
جشنواره روایت جهاد استان قم تمدید شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.