تبلیغ نوین آموزههای دینی در قالب طرح «بهار معنویت»
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی در نشست رسانهای برنامههای ماه مبارک رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایشهای غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در انتهای ماه صفر امسال کارگروهی تشکیل شد تا بتوانیم حرکت متفاوت تبلیغی را در ماه مبارک رمضان شکل دهیم، در این راستا همفکریهایی صورت گرفت و جلسات متعدد و مختلفی با حضور اهالی اندیشه برگزار شد و در نهایت، یک ایده مهم و محوری ماه رمضان امسال برای عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه انتخاب شد تا تبلیغ در ماه رجب، شعبان و رمضان مبتنی بر این طرح شکل بگیرد.
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغ نوین نباید تبلیغ سنتی را تحت الشعاع قرار دهد، تصریح کرد: تبلیغ نوین و امروزی که آن هم نوع جدید و متفاوتی از تبلیغ است، نباید تبلیغ سنتی را تحت تأثیر قرار دهد و به تبلیغ سنتی باور داریم.
وی به ضرورت بهرهمندی از ظرفیتهای تبلیغ در فضای مجازی، هنر و رسانه پرداخت و افزود: هیچ چیزی جای تبلیغ چهره به چهره و سنتی را نمیگیرد اما تبلیغ در فضای مجازی، هنر و رسانه هم اقتضائات، ویژگیها و ظرفیتهای خاص خود را دارد که باید از آن استفاده کرد.
شیخ الاسلامی با اشاره به طرح «بهار معنویت» اظهار داشت: طرحی را در ماه رجب، شعبان و رمضان امسال پی گرفتیم که طرح «بهار معنویت» نامگذاری کردهایم؛ این سه ماه مبتنی بر آن سنتی که متدینین داشتهاند و به این سه ماه به عنوان سه ماه معنوی میپرداختند و این نام را از فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج کردهایم.
وی خاطرنشان کرد: موسم تبلیغی هنر، رسانه و فضای مجازی را از صرفاً ماه مبارک رمضان به سه ماه رجب، شعبان و رمضان گسترش دادیم و محور را «مسئله معنویت» قرار دادیم، چرا که معنویت در کشورمان یکی از مسائل بسیار مهم و مورد نیاز جدی مردم است و با توجه به وجود معنویتهای انحرافی، غیر دینی و غیرخدامحور، معنویت دچار آسیبهای جدی شده است.
وی به طراحی پیامهای برگرفته از ادعیه در قالب طرح «بهار معنویت» اشاره کرد و گفت: مبتنی بر متون ادعیهای که در این سه ماه وارد شده و دعاهای خاص و ویژه ای که دارد و با محور قرار دادن خدا به عنوان محور اصلی معنویت اسلامی و دینی، پیام هایی را طراحی کردیم که شاه کلید و کد اصلی آن، معنویت مبتنی بر ادعیه است.
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بسیاری از اوقات، خدایی که به مردم معرفی می کنیم، خدای ترسناکی است؛ مقام و عظمت خداوند حول برانگیز است، اما خداوند ترسناک نیست و عذابی که بر آمده از اعمال ماست، ترس دارد.
وی در خصوص اجرای طرح «بهار معنویت» افزود: در راستای این طرح، پیام های بر آمده از ادعیه استخراج شد و در گام دوم، در اختیار دوستانی که محتواهای هنری را تولید می کنند، قرار گرفت و تولیدات تصویری، صوتی و هنری آماده گردید و سپس، در گام سوم تولیدات ایجاد شده، توزیع گردیده و در حال انجام است.
شیخ الاسلامی اظهار داشت: در سال جاری، ماه رمضان متفاوتی را تجربه می کنیم و تمام کارهای این معاونت به سمت طرح «بهار معنویت» جهت دهی شده است.
وی در خصوص مشارکت کنندگان در این طرح گفت: در صدا و سیما رایزنی هایی داشتیم و بخشی از برنامه های این معاونت از طریق رسانه ملی پخش شده و بخشی در حال پخش خواهد شد.
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پوسترهای طراحی شده در این طرح، با همکاری شهرداری تهران، مشهد و اصفهان به نمایش درآمده است؛ همچنین با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ارتباطات خوبی گرفته شده است و در این طرح حجت الاسلام والمسلمین حاجعلیاکبری «رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه» همکاری خوبی را داشته اند.
وی، نشر حداکثری را لازمه بهره مندی بیشتر از آثار تولیدی این طرح دانست و افزود: به خاطر این که اصرار داشتیم و داریم که آثار تولید شده در این طرح لزوماً به نام این نهاد حوزوی نباشد، شاید با خروجی های این مجموعه در شرایط گوناگون مواجه شده باشید، اما ندانید که از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی است و ما مشکلی با این موضوع نداریم؛ اما رصدهای ما نشان می دهد که حجم توزیع محتواهای تولید شده به چه نحوی بوده است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Saturday, 11 January , 2025