مدارک ۵۹ هزار متقاضی مسکن در قم تأیید شد

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی مسکن در استان موفق به ثبت‌نام شدند و تا این لحظه مدارک بیش از ۵۹ هزار تَن از آنها مجاز شناخته شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدارک ۵۹ هزار متقاضی مسکن در قم تأیید شد
شناسه : 49028 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم، داوود طلوعی اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی در سامانه نام نویسی کرده‌اند افزود: از این تعداد ۸۳ هزار متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا مرحله ۶ بوده‌اند.

معاون راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون تعداد ۵۹ هزار متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط نداشتن سابقه مالکیت دولتی، نداشتن سابقه مالکیت شخصی و همچنین تاهل و سابقه پنج سال سکونت، مجاز و تایید شده‌اند و به مرور بررسی و پالایش متقاضیان ادامه خواهد داشت که پروسه زمان‌بری خواهد بود.

طلوعی با بیان اینکه مهلت نهایی ثبت‌نام برای متقاضیان مسکن در استان ۲۹ اسفند خواهد بود گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار متقاضی متاهل و ۲۷ هزار متقاضی مجرد در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی در خصوص آخرین اقدام‌ها در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: مشاور طرح در حال انجام مطالعه‌ها و طراحی معابر و کاربری‌ها است و بعد از انجام مناقصه، عملیات اجرایی در این اراضی شروع خواهد شد.

معاون راه و شهرسازی قم بر تسریع در انجام اقدام‌ها و مقدمات اولیه کار تاکید کرد و گفت: در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان، تشکیل کمیته سه نفره متشکل از شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان تصویب شد.

طلوعی گفت: بر اساس این مصوبه برای تسریع در انجام امور و پرهیز از مکاتبه‌ها و نامه‌نگاری‌های زائد و وقت‌گیر بین دستگاهی، این کمیته سه جانبه در اداره‌کل راه‌وشهرسازی تشکیل جلسه خواهد داد و تمامی موارد مشترک در آنجا مصوب خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، زمین در طرح نهضت ملی رایگان است.

معاون راه و شهرسازی قم در خصوص جزئیات قیمت هر متر مربع مسکن نهضت ملی در استان گفت: براساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان، قیمت پایه برای هر مترمربع ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد.

وی با اشاره به این‌که در هر طرح عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد تاکید کرد: قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و مبلغ یاد شده به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود و قیمت نهایی برای متقاضی ممکن است تا متری ۷۰ میلیون ریال نیز تمام شود.

طلوعی گفت: در کلان‌شهر قم وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی چهار میلیارد ریال است که به دو شیوه پلکانی یا ساده و در طول مدت ۲۰ سال توسط متقاضی بازپرداخت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در سال جدید به پیمانکاران فراخوان داده می‌شود، افزود: بررسی توان فنی، مالی و اهلیت سنجی از تمامی پیمانکاران بر اساس ضوابط قانونی انجام خواهد شد.

معاون راه و شهرسازی قم در پایان با بیان این‌که میز خدمت و روابط عمومی این اداره کل پاسخگوی مراجعان و متقاضیان مسکن خواهند بود خاطرنشان کرد: از تمامی متقاضیان ثبت‌نام کرده درخواست می‌شود از مراجعه به اداره راه و شهرسازی استان خودداری کنند و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن و یا از پیامک اطلاع‌رسانی این اداره‌کل کسب کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.