مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پاسخ به «شهر۲۰»:

هر بار درباره پارک سالاریه صحبت می‌کنم تهدید می‌شوم/ درختان زیادی در جامعه الزهرا از بین رفت/ باغ سالاریه باید پارک عمومی شود نه مجتمع آموزشی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در بحث باغ سالاریه خیلی جلو رفتیم ولی حمایت نشدیم، گفت: همه مسائل را نمی‌توان بازگو کرد، بعد از این نشست هم می‌دانم تهدیدها دوباره شروع می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هر بار درباره پارک سالاریه صحبت می‌کنم تهدید می‌شوم/ درختان زیادی در جامعه الزهرا از بین رفت/ باغ سالاریه باید پارک عمومی شود نه مجتمع آموزشی
شناسه : 48312 | انتشار : 14 اسفند 1400 - 21:15   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، پیام جوادیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته درختکاری برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در رابطه با آخرین وضعیت باغ سالاریه قم، اظهار کرد: شهرداری قم اعتقاد دارد فضای سبز مجموعه پارک سالاریه و جامعه الزهرا باید حفظ شود اما متأسفانه تنها چیزی که حفظ شد، همین بوستان بانوان نرگس با وسعت حدود ۱۱ هکتار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از درختان مجموعه جامعه الزهرا از بین رفته است، تصریح کرد: مدیران جدید جامعه الزهرا اعلام کردند حاضر به احیای آن عرصه‌ها هستند، ما پیشنهاد دادیم درخت رایگان به این مجموعه حوزوی بدهیم و آنها درختکاری و نگهداری کنند تا لااقل دین‌شان نسبت‌به درختان از بین رفته ادا شود، گرچه باز هم ادا نمی‌شود!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه دانشگاه امام صادق(ع) مالک مجموعه باغ سالاریه با وسعت ۴۰ هزار متر مربع است، تصریح کرد: ما دستور فضایی داریم که درختان باید حفظ شود و الان هم برای این امر کمک‌هایی می‌کنیم اما هر بار نشست خبری برگزار و پرسشی در این رابطه می‌شود، دو روز بعدش بنده تهدید به شکایت و از این مسائل می‌شوم.

جوادیان افزود: ما واقعاً حرف بدی نمی‌زنیم، ما می‌گوییم باغ سالاریه دارای کاربری فضای سبز است نه آموزشی، بنابراین یا معادل این زمین به شما زمین دهیم، یا توافق دیگری کنیم.

وی با اشاره به دو پیشنهاد شهرداری به مسئولان دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: پیشنهاد نخست این بود که زمین کنار باغ سالاریه را در خیابان بوعلی به آنها بدهیم و باغ سالاریه را به شهرداری تحویل بدهند تا به پارک تبدیل کنیم؛ پیشنهاد دوم هم این بود که زمینی در بلوار پیام اعظم(ص) به آنها بدهیم اما متأسفانه تمایلی ندارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: مسئولان دانشگاه امام صادق(ص) اصرار می‌کنند که در همین مجموعه باغ سالاریه اقدام به ساخت مجتمع آموزشی کنند و فضای سبز را هم داشته باشند اما شهرداری تأکید دارد این باغ به پارک عمومی تبدیل شود تا شهروندان استفاده کنند چرا که در غیر این صورت مردم نمی‌توانند از فضای سبز داخل مجموعه استفاده کنند، مثل دانشگاه قم که مردم عادی را راه نمی‌دهد.

جوادیان افزود: به هیچ عنوان نه استان، نه کمیسیون ماده۵ و نه شهرداری به دانشگاه امام صادق(ع) برای ساخت مجتمع آموزشی مجوز نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه امام صادق(ع) پیشنهاد دادند یک چهارم مجموعه را به مجتمع آموزشی تبدیل کرده و ساخت‌وساز کنند و بقیه آن پارک شود اما ما نپذیرفتیم، چون یک‌چهارم کم‌کم بسط پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: اعتقاد بنده به عنوان متولی فضای سبز شهر، شهرداری و آقای شهردار این است که کل این مجموعه باید به پارک تبدیل و کاربری فضای سبز آن حفظ شود.

جوادیان تأکید کرد: در عین حال ما نمی‌خواهیم حق مالک را تضییع کنیم، حاضریم معادل زمین مجموعه، زمین دهیم یا توافق دیگری کنیم اما آقایان جلو نمی‌آیند. اگر فردا صبح اعلام آمادگی کنند، ما حاضریم توافق کنیم.

وی تصریح کرد: حتی با نماینده دانشگاه امام صادق(ع) در قم تماس گرفتند تا در بخش‌هایی از زمین‌های باغ سالاریه اقدام به درختکاری شود ولی بازهم موافقت نکردند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری اختیار و قدرتی برای تعیین تکلیف باغ سالاریه ندارد، گفت: مسئولان دانشگاه جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند، بعد بخواهند توافق کنند؟ دستگاه‌های حاکمیتی مثل استانداری و دادگستری باید ورود کنند. بنده از آقای استاندار و رئیس دادگستری قم درخواست می‌کنم در قالب کمیته حفظ حقوق بیت‌المال به این موضوع ورود کنند.

جوادیان با تأکید بر اینکه دانشگاه امام صادق(ع) در حال حاضر تخلفی در ساخت و ساز انجام نداده است، گفت: آنها درخواست صدور پروانه داشتند که شهرداری موافقت نکرد.

وی با بیان اینکه در بحث باغ سالاریه خیلی جلو رفتیم ولی حمایت نشدیم، گفت: همه مسائل را نمی‌توان بازگو کرد، بعد از این نشست هم می‌دانم تهدیدها دوباره شروع می‌شود در صورتی که ما مخلص همه دوستان هم هستیم!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین با قدردانی از آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) برای همراهی آستان مقدس در ساماندهی بوستان نجمه، گفت: بوستان نجمه در اختیار مردم قرار گرفت، نرده‌ها جمع‌آوری شد و پشت آن را بوستان بانوان کردیم و احیا شد، چون خود آیت‌الله سعیدی اعتقاد به این قضیه داشت اما مسئولان دانشگاه امام صادق(ع) این اعتقاد را ندارند.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.