ساکنان محله سجادیه نیم‌قرن رنج کشیدند/ پروژه چهل اختران تعیین تکلیف شود

نایب‌رئیس شورای شهر قم با اشاره به بازگشایی خیابان شهیدان برقعی، گفت: مردم این منطقه بیش از نیم‌قرن برای بهره‌برداری از این طرح رنج‌ کشیده بودند و در حال حاضر تعیین تکلیف پروژه چهل اختران و مسجد امام زین‌العابدین(ع) دو مسئله مهمی است که باید هر چه زودتر مشخص شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساکنان محله سجادیه نیم‌قرن رنج کشیدند/ پروژه چهل اختران تعیین تکلیف شود
شناسه : 47893 | انتشار : 02 اسفند 1400 - 17:27   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمود مسگری امروز در آیین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی و ۱۹ پروژه خدماتی، فرهنگی و تفریحی در سالن رضوان شهرداری قم، اظهار داشت: مردم این محله بیش از نیم‌قرن برای بهره‌برداری از این طرح رنج کشیده بودند و بخشی از مسیر این پروژه از سال‌های گذشته به‌صورت جزئی تخریب‌شده بود.

نایب‌رئیس شورای شهر قم ادامه داد: برای پیشبرد سریع‌تر این پروژه ترافیکی، اعضای شورای شهر قم به‌صورت چهره به چهره و خانه به خانه با اهالی و شهروندان صحبت کرده بودند.

وی با اشاره به قرارگیری بخشی از این پروژه در بافت تاریخی شهر، یادآور شد: با باز شدن این مسیر، برخی بافت‌های تاریخی مغفول مانده مانند بیت تاریخی آیت‌الله بهاءالدینی، مدرسه مؤمنیه، محله سفیدآب و سایر اماکن تاریخی بازگشایی‌شده است.

مسگری یادآور شد: با بازگشایی این محور عملاً تعداد زیادی از بافت های تاریخی و مغفول مانده قم از حالت مجهولیت و گمنامی خارج خواهند شد.

وی با اشاره به‌ضرورت دوطرفه شدن خیابان آذر برای جلوگیری از ایجاد خسارت به کسبه این محله از شهر قم، تصریح کرد: تعیین تکلیف اطراف بقعه مبارکه چهل اختران و تعیین تکلیف مسجد امام زین‌العابدین(ع) دو مسئله مهمی است که انتظار می‌رود برای افزایش رفاه حال شهروندان هر چه زودتر مشخص شود.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.