جامعه را مأیوس نکنیم/ گشایش‌ها بیشتر می‌شود

رئیس جمهور با نهی همگان از ایجاد یأس در جامعه و با بیان اینکه هر چه امور پیش می‌رود گشایش هم بیشتر می‌شود، گفت: همه تحریم‌ها برای متوقف کردن و کند کردن پیشرفت در کشور است اما باید با امید و حرکت، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جامعه را مأیوس نکنیم/ گشایش‌ها بیشتر می‌شود
شناسه : 45560 | انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه سفر استانی به قم در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، با طرح این پرسش که چرا پس از ۴۰ سال هنوز کاستی‌هایی در جامعه و کشور وجود دارد؟ گفت: پاسخ این پرسش را باید در عملکرد خودمان جست‌وجو کنیم؛ زیرا آنجا که کار با اعتقاد و تلاش دنبال شد به مقصد رسیدیم اما آنجایی که باورها سست شد، مشکلات ایجاد شد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، عمل نکردن به مبانی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را عامل عقب‌گرد برشمرد و اظهار داشت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم.

رئیسی گفت: محدودیتی برای کسب دانش و تجربه از هیچ کجای دنیا وجود ندارد، اما در نسخه‌پیچی برای حل مشکلات کشور باید با احتیاط حرکت کنیم زیرا نسخه‌ها باید بومی‌سازی شود و برای پیشرفت باشد، نه وابستگی کشور.

رئیس جمهور تاکید کرد: راه پیشرفت کشور را علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، با یقین ادامه می‌دهیم و جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ظرفیت‌های نسل جوان هرگز متوقف نمی‌شود.

رئیسی با نهی همگان از ایجاد یأس در جامعه و با بیان اینکه هر چه امور پیش می‌رود گشایش هم بیشتر می‌شود، افزود: همه تحریم‌ها برای متوقف کردن و کند کردن پیشرفت در کشور است اما باید با امید و حرکت، عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

رئیسی، راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات را تحول علم پایه توصیف کرد و گفت: فضای کار و تلاش برای تحول اساسی در کشور وجود دارد و در این راه اتاق فکر حوزه‌های علمیه می‌تواند به دولت کمک کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت: نقش حوزه در تدوین این برنامه محوری خواهد بود.

رئیسی همچنین با اشاره به پیشرفت نامتوازن کشور و توزیع ناعادلانه برخی امکانات در استان‌ها گفت: به جای نظام چانه‌زنی و پیگیری‌های فردی و اقلیمی، باید یک نگاه متوازن به اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت تصریح کرد: دشمنان حرکت و پیشرفت ملت ایران را نمی‌خواهند اما باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.