افزایش ۴۹ درصدی تماس شهروندان قم با سامانه ۱۳۷

شهردار قم با اشاره به افزایش ۴۹ درصدی تماس‌های شهروندان قمی با سامانه ۱۳۷، گفت: مطالبات و درخواست‌های شهروندان باید در کمترین زمان ممکن پیگیری شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۴۹ درصدی تماس شهروندان قم با سامانه ۱۳۷
شناسه : 44902 | انتشار : 08 آذر 1400 - 19:17   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست شورای مدیران با اشاره به اهمیت وجود سامانه ۱۳۷ و اثرگذاری مثبت برای خدمت بیشتر به مردم، گفت: این سامانه مردمی همراه واقعی شهروندان و مردم است و باید از طریق آن بیش‌ازپیش به نظرات همشهریان احترام گذاشت و مشارکت‌شان را جلب کرد.

شهردار قم بابیان اینکه باید از طریق ۱۳۷ همراه بودن با مردم موردتوجه قرار گیرد، خطاب به مدیران شهری در مورد اهمیت این سامانه، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی هستید، اعتماد به مردم به‌عنوان یک سرمایه بزرگ باید موردتوجه قرار گیرد و بدون شک این اعتمادسازی با پیگیری صحیح و به‌هنگام پیام‌های شهروندان در ارتباط با سامانه ۱۳۷ اتفاق می‌افتد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ گوش شنوا و دیده‌بان شهری است، گفت: از طریق این سامانه، شهروندان موارد و مشکلات مرتبط با امور شهری را در کوتاه‌ترین زمان انتقال می‌دهند و باید مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری نیز در کمترین زمان پیگیر رفع مشکلات آنان باشند.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شهروندان قمی که در تماس با سامانه ۱۳۷ نسبت به ارائه گزارش‌ها و بیان مشکلات اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد تماس‌های مردمی در ۷ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸ که طرح تحول مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ انجام شد رشد ۴۹ درصدی دارد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: افزایش تعداد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ در ۷ ماهه سال جاری، این نوید را می‌دهد که میزان مشارکت مردمی و ارتقاء سرمایه اجتماعی که در نگاه‌های رسمی، شهرداری را برای حل مشکلات‌شان انتخاب می‌کنند افزایش محسوسی یافته است، بنابراین لزوم تسریع در حل ساختاری مسائل مطرح‌شده، تلاش در جهت عدم نیاز به تماس‌های تکراری شهروندان در موضوع واحد نکته‌ای است که باید موردتوجه و تأکید قرار گیرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: نباید شاهد آن باشیم که شهروندان بارها و بارها پیرامون حل یک موضوع در مقاطع زمانی متعدد طرح مسئله کنند، بلکه باید در کمترین زمان موضوع‌ها و مسائل آنان پیگیری شود.

وی از مدیران بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق شهری خواست با توجه به استقبال و اعتمادی که شهروندان نسبت به سامانه ۱۳۷ داشته‌اند، پاسخگویی و پیگیری موضوع‌های مطرح‌شده توسط شهروندان را در اولویت قرار داده و همشهریان را در جریان آخرین نتایج پیگیری قرار دهند.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.