ضرورت احداث مجتمع فرهنگی و هنری در جعفرآباد قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری در جعفریه را مطالبه به حقی از سوی اهالی این شهر دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم بودجه‌ای را برای این امر اختصاص دهیم، چرا که وجود چنین مرکزی در شهرستان جعفرآباد بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت احداث مجتمع فرهنگی و هنری در جعفرآباد قم
شناسه : 44854 | انتشار : 07 آذر 1400 - 20:24   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یکصدوسی‌وسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جعفرآباد با حضور سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت‌الاسلام دهقانی‌شاکر امام جمعه این شهرستان، ذبیح‌الله عبداللهی فرماندار و دیگر مسئولان این شهرستان در محل کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای شهر جعفریه برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی در این جلسه با تأکید بر اهمیت جایگاه شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، حضور همه مسئولان جعفرآباد در این جلسه را مایه مباهات دانست و افزود: باید از فرصت ِ تبدیل این بخش به شهرستان بالاترین و بهترین بهره‌ها را برد و قدردان این اتفاق بود و از این هم افزایی و همگرایی بوجود آمده باید بیشترین استفاده را به نفع ِ بخش فرهنگ برد.

وی، دغدغه‌های مسئولان این شهرستان را ستودنی دانست و اظهار داشت: وظایف تک تک مسئولان این شهرستان چند برابر قبل شده و به نظرم فضا برای جذب اعتبارات بیشتر برای رشد جعفرآباد فراهم شده و به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی باید گام‌های بلندی برداشته شود.

حسینی کاشانی افزود: باید در جعفرآباد یک نقطه قوت فرهنگی احصاء و بررسی شود تا روی آن متمرکز شده و زمینه معرفی هر چه بیشتر این شهرستان در سطح فرهنگی کشور را فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به اشاره به انتخاب روستای فردو به عنوان یکی از ۷ روستای برتر قرآنی کشور و معرفی از سوی وزارتخانه تأکید کرد: در جعفرآباد هم باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری به سمت معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این شهرستان سوق پیدا کرده و همه مسئولان ضمن توجه به دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری جعفرآباد، روی یک نقطه قوت خاص فرهنگی متمرکز شوند.

وی، احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری در جعفریه را مطالبه به حقی از سوی اهالی این شهر دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم چه از محل سفر رئیس جمهور به استان قم، چه از اعتبارات عمرانی استان و وزارتخانه، بودجه‌ای را برای این امر اختصاص دهیم، چرا که وجود چنین مرکزی در شهرستان جعفرآباد بسیار بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

حسینی کاشانی در پایان وعده داد: کتابخانه‌های این شهرستان می‌توانند در طول سال دو بار با مراجعه به انبار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از کتاب‌های اهدایی این انبار در جهت تقویت مخازن خود بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.