نقش کلیدی اوراق مشارکت در توسعه شهری

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: هم‌اکنون اوراق مشارکت تنها محل منابع نقدی شهرداری قم از خزانه کل کشور است که برای پیمانکاران پروژه‌های عمرانی دارای جذابیت است و نقش کلیدی در توسعه شهر دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش کلیدی اوراق مشارکت در توسعه شهری
شناسه : 42961 | انتشار : 04 آبان 1400 - 19:49   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی حسام‌نژاد با اشاره به انتشار ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰ برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و راه‌اندازی فاز نخست متروی شهری قم، اظهار داشت: مهمترین مزیت اوراق مشارکت این است که ۵۰ درصد از اصل‌ و فرع آن توسط دولت ضمانت می‌شود و طی سال‌های گذشته نیز دولت به تمام تعهدات خود در انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها پایبند بوده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون اوراق مشارکت تنها محل منابع نقدی شهرداری قم از خزانه کل کشور است که برای پیمانکاران پروژه‌های عمرانی دارای جذابیت است و نقش کلیدی در توسعه شهر دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: شهرداری قم طلب زیادی از دولت دارد که امید می‌رود در دولت سیزدهم این بدهی‌ها برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای شهر قم تسویه شود.

حسام‌نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری قم برای سال ۱۴۰۱ تقاضای بیش از یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت خواهد داشت، تصریح کرد: بیشترین اعتبارات جذب‌شده از آن اوراق، در حوزه قطار شهری هزینه خواهد شد.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.